Full version: häck
jenfa
hej!
jag är nybliven villaägare och har en häck runt huset som jag inte vet vad det är.Vi ska lägga sten och dom ska grävas upp alt slängas om ingen vill köpa dom, om det finns intresserade. men, jag behöver hjälp att ta reda på vad busken heter.Har inga bilder tyvär, men den är väldigt kvistig(?) och har blåsvarta bär som sitter i små klasar, inga blad just nu men den har börjat blomma.. någon som kan ha en aning?
tack på förhand
ingrids
Hej Jenfa,
utan en bild är det väldigt svårt att säga vad det är - kan du kanske be någon ta bilder åt dig. Kameramobil duger gott.
jenfa
jag har ingen möjlighet till att ta bild, då min mobilkamera inte fungerar o min kamera har jag utlånad , men den påminer om denna buske, Frangula alnus fk Åmål E, men bara det att bären har varit svarta hela året..tror jag iof, då vi flyttade in i nov..
Ingrid Zon3
Varför ta bort en häck om ni inte vet vad det är för sort? confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon