Bettis
Rusade in på Blomsterlandet för att köpa en blomma till barnbarnet som fyller år i morgon och vad kommer jag ut med fin blommande kaktus till barnbarnet, men hur i helsike fick jag med mig Lewesian och lökarna -fear-.gif jag gick hastigt igenom affären g.gif när jag skulle betala var dom bara där???? ok dom fick väl följa med hem då wink.gif
skogstroll
himla konstigt jag tror faktiskt ibland att PERSONALEN lägger ner saker i korgen när man tittar bort så att man ska tappa förståndet! yes.gif
Bettis
Det kanske är så g.gif ja, något mysko är det för jag vet bestämt att jag inte skulle köpa något annat än kaktusen och vad jag vet la jag inte ner mer än kaktusen heller shy.gif
Chamomille
giggle.gif
Visst är det mysko? Hur går det till egentligen confused.gif
Bettis
CITAT (Chamomille @ 24-04-2008, 15:37) *
giggle.gif
Visst är det mysko? Hur går det till egentligen confused.gif

Det är just det problemet vi försöker lösa, skogstroll hade en förklaring som kan stämma, personalen lägger ner saker i korgen. Kan man höra med Uppdrag granskning om dom kan titta på detta whist.gif
Chamomille
CITAT (Bettis @ 24-04-2008, 15:40) *
Det är just det problemet vi försöker lösa, skogstroll hade en förklaring som kan stämma, personalen lägger ner saker i korgen. Kan man höra med Uppdrag granskning om dom kan titta på detta whist.gif

Det måste nog vara så som Skogstrollet skriver... Skulle bara köpa en kruka. Och så blev det halva affären! Himla personal!
Bettis
Undra vart man kan vända sig om inte Uppdrag granskning tar det, konsumentverket, facket eller Plantagen för där händer det aldrig att det är något extra i vagnen.
MariaS
Hmm g.gif Vi kallar det försäljningstaktik i vår butik innocent.gif Lämplig placering utefter gångarna, så saker liksom "ramlar" ner när kunderna passerar....
skogstroll
njaej jag tycker det är skumt g.gif
Bettis
CITAT (MariaS @ 24-04-2008, 16:14) *
Hmm g.gif Vi kallar det försäljningstaktik i vår butik innocent.gif Lämplig placering utefter gångarna, så saker liksom "ramlar" ner när kunderna passerar....

Kan det vara så........ nja då har vi två varianter, antingen personalen eller så ramlar det ner i korgen. Ja, jag vet ju med bestämdhet att jag inte skulle köpa något mer för jag har inte plats för mer, ska försöka bli av med en del som sprider sig som attan typ: fenriks hjärtan mm. Nja jag tror inte vi har rett ut detta riktigt ännu wink.gif vem/vad lägger i saker i korgen ohmy.gif
Lemonne

Eftersom detta händer mig i samtliga affärer som säljer växter, dvs även ställen som Ica och handelsträdgårdar, så tror jag faktiskt det är växterna själva som smiter ned i korgen. Det är ju faktiskt levande ting, så helt omöjligt kan det väl inte vara? confused.gif
Snigelhatare
Kaktusen var en hona, lewisian och lökarna hanar. De hoppade i själv.
Tosan
Sist jag var på blomsterlandet -tack och lov är det 13 mil dit- så helgarderade jag mig. En kompis skjutsade mig dit, höll på att skratta på sig när jag drar fram ett A4 med namn på hoyor som jag ville ha. Så fastnade jag för en hoya globulosa och en hibiscus, men fortsätter titta, med viss möda då jag har två krukor i famnen. -Du skulle behöva en vagn, säger kompisen. -Nej, säger jag bestämt, det blir så dyrt... -Men, ska jag inte hjälpa dig att bära då? fortsätter han snällt. -Nej, svarar jag, det blir så dyrt... Så där går jag och krampaktigt håller i mina växter för att inte på något som helst vis få plats för fler i famnen. Och det lyckades faktiskt...
Men nu i helgen är det mässa.... whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon