Pius
Vad har ni för slags golv i era växthus, sten? I så fall vilken sort och i annat all vad har ni då?

Pius
CillaM
Jag har grus, för att kunna filtrera bort jord och vatten, ett mjukt underlag som är skönt för fötterna och kroppen.
muppan
Jag har inte än men idag skall guben beställa vanliga 25x25 grå stenplattor och utanför blir den mindre grå tumlade plattor ca 20-25kvm, så att det blir en rejäl uteplats.

Nu gäller det att få tag på trådrullar (kabelvindor eller vad det nu heter )3 st i olika storlek som skall stå på varann.

Kicki
Pius
CITAT (CillaM @ 24-04-2008, 22:35) *
Jag har grus, för att kunna filtrera bort jord och vatten, ett mjukt underlag som är skönt för fötterna och kroppen.

Jaha, man kan ha bara grus, det har jag int tänkt på, jag trodde man var "tvungen" att lägga sten. Det är ju faktiskt fint med det vita gruset som jag har nu, men det är för lite.

Pius

aqualis
Har en betongplatta som skall torka i två -tre månader och sedan kläs med klinker.
MVH

Evalina21
Hej!

Jag/vi har släta cementplattor 35 x 35 cm stora inuti och vi ska också lägga en kant runt med samma plus vid ena kortsidan där jag har dörren lägger vi ut några rader till så det blir plats för kanske lite krukor el dylikt utanför.
/Evalina rose.gif
polecat
Jag har oregelbundna skifferplattor som vi lagt pussel med.
Mellan plattorna har jag grus då är det lätt att spola av och vattnet rinner fort undan.
Ylva i Dalarna
CITAT (CillaM @ 24-04-2008, 22:35) *

Låter ju jättebra, men hur tjockt lager är lagom? Singel vore väl en bra idé eller vad ska man ha för sorts grus?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon