Full version: Trädgårdsmässan
Miamamma
Är det fler än jag som vart lurad på trädgårdsmässan?
Dom sålde förpackade lökar och när jag kom hem upptäckte jag att antalet lökar var färre än vad det stod på påsarna. Tre begonialökar var bara två,tio gladioler var bara fem osv.
Får man göra så utan att berätta att det inte stämmer?
Boxer
Självklart inte! Vilket märke är det?
ingrids
Visst är det så att viss variation är ok - typ 12 frön istället för 15 - men inte hur stora avvikelser som helst. 5 lökar fast de lovat 10 är nog över gränsen.
Miamamma
Dom här lökarna var packade i påsar med träspån och märkta med blid,namn och antal.
Det var ett billigt pris men för den skull tycker inte jag att det är ok att antalet inte stämmer.
Budar jag på 15 frö på tradera så ska det vara minst 15 frö.
Förra året stod det holländare och sålde lökar på liknande sätt men i år var det svensktalande.
Dom bara vräkte ut påsar så jag tycker ni som handlade ska kolla om ni fått rätt antal eller om jag bara hade otur.
skogstroll
nä det var fuskigt i så fall. skriv till dem (och var inte skoningsfull) så ska du se du får tillbaks smile.gif
Piccante
CITAT (Miamamma @ 25-04-2008, 17:41) *
Dom här lökarna var packade i påsar med träspån och märkta med blid,namn och antal.
Det var ett billigt pris men för den skull tycker inte jag att det är ok att antalet inte stämmer.
Budar jag på 15 frö på tradera så ska det vara minst 15 frö.
Förra året stod det holländare och sålde lökar på liknande sätt men i år var det svensktalande.
Dom bara vräkte ut påsar så jag tycker ni som handlade ska kolla om ni fått rätt antal eller om jag bara hade otur.

Tänkte skriva det förut idag att hur var de märkta ? Kan tänka mig att varor som varierar i vikt och storlek som lökar antingen säljs i påsar som ska hålla samma vikt ( tex 100gram lök / påse) och då kan de variera i antal eller så säljs de per styck eller per tio styck eller något. påsar packas förmodligen så att de ska varaa standardiserade och antingen väga lika mycket eller innehålla lika mycket. Men står det tryckt på "innehåller 10 st "då ska det göra det med annars ljuger de ju.
Fia i Kalmar
Japp, jag köpte fresia, det stod 15 på påsen men var bara 10 st i.
Köpte i gången mellan hallarna.
Miamamma
CITAT (Fia i Kalmar @ 25-04-2008, 19:17) *
Japp, jag köpte fresia, det stod 15 på påsen men var bara 10 st i.
Köpte i gången mellan hallarna.

'

Det var bara 10 st fresior i min förpackning också.

Tyckte du det var ok (felmarginal)eller känner du dej lurad?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon