Thomas Wahlqvist
25-04-2008, 07:41
Minns ni Telias strul med mejlkonton?
Mejl försvann och VD utlovade ersättning.
Vi fick en rabattcheck på 200kr som gäller i Telias butik.
Checken gäller inte på samtal och telefonkort.
Vad skall man köpa?
Vad köpte ni?
Anki på Öland
25-04-2008, 08:33
Inget ännu, gick ett varv i Teliabutiken och stoppade ner checken igen och tänkte att jag kanske skulle komma på något jag behöver någon annan gång.....
Anki
Thomas Wahlqvist
25-04-2008, 10:25
mm, kanske hoppas de att man aldrig använder checken.......
Här är ditt svar!
Nedanför kan du se din konversation med kundservice. Det senaste svaret visas överst.
Fråga 2008-04-25 09:15
Hej
Ni slarvade bort mina mejl.
Jag fick en rabattcheck på 200kr.
Jag frågade Telia om detta...........
Ett väldigt snålt erbjudande.
Jag behöver inte handla skarvsladdar och annat onödigt i teliabutiken.
Nu vill jag ha dessa 200kr som kompensation på mitt tel abonemang xxxxxxxx
eller xxxxxxx
Svara inte bara NEJ.
Betänk att jag är förkrossad och sur över erat magra erbjudande.
Tänk efter 1 eller 2 gånger och gör som jag önskar.
Stor aktieägare
Tala gärna om vad du tycker om svaret genom att trycka på någon av knapparna.
Ditt ärende har ärendenummer:
Svar
Hej!
Tack för din förfrågan.
Enligt allmäna villkor för bredband utgår normalt inte någon kompensation för extratjänster som ingår i den ordinarie tjänsten, så som e-post. Vi har valt att kompensera de kunder som drabbats eftersom det gällde så pass många.
Jag har vidarebefordrat ditt meddelande till en reklamationshandläggare som kommer att kontakta dig, eftersom du inte känner dig nöjd med den kompensation vi erbjudit.
Med vänlig hälsning
Sandra Kjellin
Telia Kundservice
Anser du att vi har förstått din fråga?
Jag blir så matt av att läsa just detta
---------Enligt allmäna villkor för bredband utgår normalt inte någon kompensation för extratjänster som ingår i den ordinarie tjänsten, så som e-post. Vi har valt att kompensera de kunder som drabbats eftersom det gällde så pass många. ---------
Ja men vafan, är e-post bara nått obetydligt bihang?
Så som e-post skriver du, vad mer kan vara lite så där oviktigt som ni anser.?
E-post är en gratistjänst som Telia erbjuder sina användare till ynnest, om jag fattat saken rätt, precis som eventuella hemsidor. Det var dock lite underligt formulerat där tycker jag, för om det ingår i den ordinarie tjänsten så betalar man ju för den. Jag tycker då att det är att jämföra med om vanlig telefoni är borta typ två veckor, då brukar Telia erbjuda reda pengar (eller åtminstone gratis kvartalsavgifter etc).
E-post är MINST lika viktigt som vanlig telefoni menar jag. För vid ett samtal så märker ju uppringaren direkt om det går fram eller inte. Viktig e-post kan gå förlorad eftersom avsändaren tror det kommit fram, och mottagaren inte sett ett skvatt i inboxen.
Felicia
25-04-2008, 11:53
Vi var utan fast telefon en hel vecka. Ringde på en gång Telia och fick automatiskt svar att dom hittat felet och att dom skulle laga detta och vi gick ju sen och väntade, ringde igen och fick veta (automatiskt) ungefär när det skulle vara lagat. Sen när allt funkade igen så kontaktade jag dom och efterfrågade kompensation för detta men fick då svaret att för att få komp så hade vi varit tvungna att ringa och prata med någon person hos dom när felet uppstod, sen skulle vi även ha ringt dom när det börjat funka igen!! Men vem gör det? Vi har ju dessutom så kass täckning på mobilen där vi bor så vi måste åka några kilometer för att kunna ringa mobilt. Där hade dom verkligen lyckats krångla sig ur att behöva betala ut komp
Thomas Wahlqvist
09-05-2008, 09:34
Nu var det klart, jag har fått ett svarskuvert, där skickar jag med värdechecken och Telia slår av motsvarande på min telefonräkning, skönt, nu slipper man att den slarvas bort och tvånget att handla i Telias butiker, inga butiker jag springer och storhandlar i.
Jag har inte fått nån värdecheck och räkningen kom förra veckan.
Fick ni er värdecheck automatiskt eller hörde ni av er för att få den?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.