Samsara
Äntligen har jag fått en kolonilott, efter två års letade så hittade jag en kolonilott som kommunen erbjöd mig och idag tackade jag. Jag är så glad biggrin.gif Så nu blir det odling i massor smile.gif
Boxer
Grattis!

Vad hade du tänkt att odla?
Samsara
Hon som hade den flyttade till Island för hon fick jobb på Botaniska i Reyjkavik. Men där finns sparris, olika sorter så dom får jag ta hand om, sen har persiljan förvildats och spritt sig. Men ska jag dra upp och bara spara några plantor. Där finns redan jordgubbar, lingon, vinbär, krusbär, blåbär och hallon. Purolök som är färdig att plockas. Så jag tänkte odla lite potatisar, morötter, lökar i år. Sen får jag utöka det till nästa år, det blir lite brått med potatisen. Men har en snäll familj som ställer upp, jag är dessutom yngst på kolonilotten med mina 20 år tongue.gif
Boxer
Det låter som ett riktigt kap! tummenupp.gif

Sparris, lingon, krusbär... Jag blir avis flirting.gif
Samsara
Så idag efter vid ett så ska jag rycka upp slätbladig persilija som helt har tagit över på ett ställe. Men det är verkligen ett bra kap, har nog inte stött på någon kolonilott som har varit i så bra skick. Jag har hittat ärtfrön som jag ska plantera också smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
GRATTIS! Kul med en egen liten täppa! / Helen
Wilmer
blomma.gif Grattis så kul!!
Krolliljan
Grattis. Så roligt smile.gif
Christer i Falköping
Det låter ju hur bra som helst! Grattis! Tänk vad härligt det blir framöver. Det brukar vara en sådan härlig gemenskap på de områdena. Behöver man råd får man alltid snabbt hjälp.
Christer, f.d. kolonilottsinehavare.
Samsara
Idag slutade jag tidigt från skolan och tänkte ta itu med ogräset, inom en timme hade jag bekantat mig med grannarna. Dom var hur snälla som helst och var glada att låna ut sina saker eftersom jag inte har hunnit ta dit mitt eget. Det var nog två som var lite osäkra på att jag var där, jag är yngst där med mina 20 år. Men dom jag träffade och pratade var glada att det kom lite yngre dit. Så nu har jag rensat slätbladig pesilija som hade spritt sig över en hel rabatt. smile.gif
Boxer
Kan du inte visa lite bilder från din lott?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon