Full version: Hoya
Inka
Hej!
Här kommer en hoyafråga till. Vad är detta för hoya, tagen som stickling en gång?
Det här trodde jag var en vanlig carnosa, den har likadana blad, men kanske lite mörkare, men med sådana silverfläckar som carnosan har. Det blir hängande rankor på en halvmeter ungefär och blommar villigt. Blommorna varierar mellan ljusrosa och riktigt mörkt röda, med en underbar doft av kakao. Carnosan har väl vita blommor?
Finns det någon hoyaexpert inloggad?
Mvh Inka
pejori
g.gif g.gif Kan det vara en Carnosa daple gray du har? confused.gif confused.gif
Ska dofta som mjölkchoklad
ranting.gif ranting.gif ranting.gif inte alls avundsjuk i så fall ranting.gif ranting.gif
(skojar bara, den ska du vara rädd om) tummenupp.gif
sqrulan
Kan vara Hoya carnosa red ruby eller (ruby red)???
Blomtokan
Hej !
Om det doftar choklad då borde det vara carnosa daple grey. Jag hade en för några år sedan och blommorna liknar på den .
Häls/Judith
Inka
Hej!
Har kollat runt på nätet efter era förslag, och det verkar som att det är en dapple grey! Den doftar faktiskt underbart av mörk choklad och blommar hela tiden...! Kommer ej riktigt ihåg var jag fick skottet ifrån, dom brukar jag stjäla här och var. Har knappt köpt en krukväxt nån gång...
Tack för svaren!
Mvh Inka
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon