Housemouse
Hej!
Vill ha tips på sommarblommor som inte sniglarna äter upp på en gång. Köpte riddarsporrar förra våren, dom fick stå i kruka på trappen under natten och på morgonen när jag kom ut, satt dom j-a sniglarna där och mumsade, var nästan ingenting kvar av dom!! Älskar ju riddarsporrar unsure.gif
Har en lång rabatt med några rosor, en pion och lavendel och prästkragar, vill ha mer!! men som sagt måste vara ngt som ratas av sniglarna och det ska helst vara lite gammeldags växter då vi har den stilen i trädgården, huset byggt 1932.
Christer i Falköping
Ledsen, men jag tror inte att det finns några snigelsäkra sommarblommor.
Christer.
Maggan H
Det finns de som kallas så, men om det stämmer i verkligheten vet jag inte, har inga sniglar i min trädgård.
Kolla här, googla vidare på snigelsäkra så hittar du många sidor!

Snigelsäkra växter
Housemouse
Ok tackar för svaren! Jag ska skriva ut listan jag tror faktiskt att den stämmer för en del av de växterna
har vi i trädgården och dom har fått stå kvar utan att sniglarna varit där tex pion, murgröna m.f. , och vi har MÅNGA sniglar. Iår har jag dock fått ett snigelmedel från frankrike som jag ska /har börjat använda, hoppas att det hjälper lite.

Christer i Falköping
Med de sommarblommorna som finns på den listan var det bara två som jag vet inte är fullt så begärliga för dem, silverek och klint. Resten verkar de dock äte rätt friskt när de känner för det.
Christer.
theseraphim
begonior har jag inga problem med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon