Full version: Skojig marknad!
adrian
Hejsan!

(här är det fritt fram att sluta läsa om man vill anmärka...smile.gif.

Nästa vecka så kommer kungsörs camping, en vacker holme ganska nära Arboga att invaderas av en massa lustiga människor som inte vill bli "normala" utan leva sina egna liv så som man gjorde mellan 700 och 1700 talet.

Vi bor i paviljonger och olika modeller av tält samt äter ofta helst med händerna, att grisa ner sig hör till det absolut roligaste, ju skitigare desto snyggare... yahoo.gif

Kanske inte riktigt, men jag tycker själv att den absolut vackraste är alltid smeden med all sot i ansiktet.. bravo.gif

Man sover på fårskinn, har hornlyktor hängandes i taket, dricker kall honungsmjöd (saft).

Är det någon som har vägen förbi så titta in här för det är "vuxenlek" precis lika kul som vi hade när vi var barn och lekte på den nivå som tog oss in i andra världar eller tidsåldrar.

Hos mig finns det inte många getingar...(kryptiskt meddelande)

whist.gif rotfl.gif

Eva-Helene
Låter både kul och intressant! Önskar att jag hade vägarna förbi......
Monica M zon 4
Låter kul men det är inget för mig. Jag är alldeles för bekväm av mig och vill sova i riktig säng, äta med bestick och ha alla bekvämligheter inom räckhåll. Hoppas ni får riktigt trevligt och att vädrets makter är med er.
adrian
CITAT (Monica M zon 4 @ 26-04-2008, 12:50) *
Låter kul men det är inget för mig. Jag är alldeles för bekväm av mig och vill sova i riktig säng, äta med bestick och ha alla bekvämligheter inom räckhåll. Hoppas ni får riktigt trevligt och att vädrets makter är med er.

Hejsan!

Det var snarare så att man kunde komma och se hur kul det kan vara att "kliva in" i denna värld och njuta.. kompiskram.gif

Man behöver ju inte äta med fingrarna eller sova över, förstås... flirting.gif

Jag höll på med detta för kanske 10 år sedan, men lade det på en av mina hyllor.

Förra året tog jag upp det igen, och nu har jag kul som 17, man blir som en enda stor familj med alla andra hantverkare, typ som Odla, men vi sover i samma läger och umgås under några dagar dygnet runt under många helger varje år.

Vuxna och barn som "leker" tillsammans från hela landet, och även från länderna runtomkring sverige.

Det är en härlig stämning...smile.gif.

Jag gör 3 st egna marknader i Örebro och på midsommar så blir det en 3 dagars på Hallagården mellan örebro och Karlskoga.

Egentligen så borde jag tvinga alla att kliva in i denna speciella värld ett par timmar så att fler fick se hur kul man kan ha och vilken skön "flykt" ifrån verklighetetn detta är... kompiskram.gif yahoo.gif

Mvh Adrian

Lady Hamilton
Ja synd att man inte bor i närheten Annars hade jag nog tittat förbi för att se hur ni 'lever'...........Hoppas att ni får skoj bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon