Lady Hamilton
Jag har i dag varit på Trädgårdsmässan i Umeå yahoo.gif
Mina bästa inköp var 2 Havtorns buskar o en Krokodil. Sedan hittade jag en del annat "smått o gott"
Tosan
Jag kom hem med en clematis, en fröpåse, en hoyastickling och en näckros... Bara det att jag har ingen damm whist.gif
Och inga odlaiter hittade jag heller, och där gick jag och flashade min odlatröja allt jag bara hann...
Gillan
Bra jobbat Tosan tummenupp.gif Näckros utan damm giggle.gif . Du har säkert nån stor balja eller nåt att stoppa ner den i...............annars kan du ju skicka den till värmland..............jag kan betala portot naughty.gif . För övrigt var det ju synd att du ensam fick stoltsera i en så fin tröja..........misssade du Ladyn ohmy.gif

Ladyn ja..........hrmm, bilder , kan du ta några sådana på den däringa krokodilen du köpte whist.gif
Lillja
Fredag var jag där, köpte frön och Rättviksknutar, tänkte köpa
åkerbärshallon men ångrade mig, har inte plats.Men vad snygga
stenar med vatten i, blev sugen men som sagt var får man plats.
Lady Hamilton
CITAT (Gillan @ 27-04-2008, 06:22) *
.......För övrigt var det ju synd att du ensam fick stoltsera i en så fin tröja..........misssade du Ladyn ohmy.gif

Ladyn ja..........hrmm, bilder , kan du ta några sådana på den däringa krokodilen du köpte whist.gif

sos.gif ........nä nä nä........jag hade BÅDE tröja och knappar på mig Så att någon missade mig måste vara ett "under" angel_not.gif ........
och bilder på Krokodilen kommer här (jag har inte packat upp den ännu)
[attachment=17341:DSCN0310.JPG]
[attachment=17344:DSCN0312.JPG]
Magdis
Ja det var ju redan nu i helgen som mässan var ja....insåg jag först nu. rolleyes.gif Jag hade ju kollat i makens almanacka och sett att han skulle jobba den helgen men min hjärna hade inte registrerat att det var så snart. Men men...jag hade ju inte kunnat åka iallafall.
Snygg krokodil, vad ska den heta? smile.gif
ingrids
Jag såg inga odlatröjor - men jag kan ha blivit distraherad av pelargonerna ... Annars är jag lika besviken som alla år på Norr-mässan - alldeles för förnuftig, på tok för lite inspiration. Det skojaste hörnet var Annas och hennes kompanjons(?) - Anna höll trädgårdsplaneringskursen jag gick i höstas.
Tröstade mig genom att fara ner på stan och köpa "Trädgårdsdesign för 2000-talet". Jag tror att det är ett bra betyg på en bok när expediten börjar bläddra i den lite smått vid kassan och sedan inte riktigt vill släppa den ifrån sig smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jag var där i fredags, kl.10.00 biggrin.gif såg inte en enda forumist no.gif Jag köpte frön från Impecta, en Impatiens som har blommor likt näbbar, en annorlunda Begonia, bägge köpta hos Botonova. Vann 1:a och 2:dra pris i STA:s lottstånd.. tog en Pinus -`häxkvast´ och en planta av variegerad Tuja. Köpte en låg Stjärnflocka, gräs, och en liten vit Sockblomma, på Smultronstället köpte jag en jättemyra i betong med rostiga ben.
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 27-04-2008, 10:01) *
sos.gif ........nä nä nä........jag hade BÅDE tröja och knappar på mig Så att någon missade mig måste vara ett "under" angel_not.gif ........
och bilder på Krokodilen kommer här (jag har inte packat upp den ännu)
[attachment=17341:DSCN0310.JPG]
[attachment=17344:DSCN0312.JPG]

Tack för titten! Den verkar passa alldeles utmärkt tummenupp.gif
Lady Hamilton
giggle.gif du förstår vad detta betyder va!?........... devil.gif den måste 'levereras' personligen crazy.gif .......för inget frakt bolag åtar sig att transportera så pass farliga djur sos.gif

Så bädda 'sviten' redan nu ... yahoo.gif
Trädet (ZonV)
Jag köpte bara lite lotter, ingen vinst och ett litet olivträd. Hittade inga Magnoliaplantor till rätt prisklass. Önskebrunnen hade en magnlia, men zon 3 planta till zon 5 , 945 kr planta.....där går snålhets gränsen in.
Visst de sa den klarar zon V, vill nog chansa med mindre plantor.
malin72
hm jo nu var det ju så att jag hade tänkt ta mig till Umeå till min bror (inte mässan nä nä inte då whist.gif dunno.gif ) men så fick han för sig att komma hem och hälsa på duh.gif jaha så det bidde ingen i år heller...men han fick upp mig på sin motorcykel iallafall (kan säga att jag nog höll lite väl hårt runt bror min när vi svängde -fear-.gif ...)sen klev jag av så här fear.gif w00t.gif så nu fick lyckades någon få mig till det för första gången med a0a.gif
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 27-04-2008, 18:35) *
giggle.gif du förstår vad detta betyder va!?........... devil.gif den måste 'levereras' personligen crazy.gif .......för inget frakt bolag åtar sig att transportera så pass farliga djur sos.gif

Så bädda 'sviten' redan nu ... yahoo.gif

"Sviten"............är det, det trampade jordgolvet du pratar om nu rolleyes.gif ?............... giggle.gif
Tosan
CITAT (Gillan @ 27-04-2008, 06:22) *
Bra jobbat Tosan tummenupp.gif Näckros utan damm giggle.gif . Du har säkert nån stor balja eller nåt att stoppa ner den i...............annars kan du ju skicka den till värmland..............jag kan betala portot naughty.gif . För övrigt var det ju synd att du ensam fick stoltsera i en så fin tröja..........misssade du Ladyn ohmy.gif

Ja visst är jag duktig! Men jag tänkte ha den i en tunna... Nu är det ju bara det att den här blir visst ganska vid med tiden så vi får se hur det går. I värsta fall får jag väl fosterhemsplacera den i syrrans jättedamm

CITAT (ingrids @ 27-04-2008, 16:04) *
Jag såg inga odlatröjor - men jag kan ha blivit distraherad av pelargonerna ... Annars är jag lika besviken som alla år på Norr-mässan - alldeles för förnuftig, på tok för lite inspiration. Det skojaste hörnet var Annas och hennes kompanjons(?) - Anna höll trädgårdsplaneringskursen jag gick i höstas.
Tröstade mig genom att fara ner på stan och köpa "Trädgårdsdesign för 2000-talet". Jag tror att det är ett bra betyg på en bok när expediten börjar bläddra i den lite smått vid kassan och sedan inte riktigt vill släppa den ifrån sig smile.gif

Mhm, det var lätt att bara gå å stirra så man bara såg växterna... Såg flera bekanta med glasartad blick, och antagligen såg jag likadan ut själv.
Men jag håller med om att det inte fanns så jättemycket spännande, själv hade jag väntat mer prylar och mindre sommarplant om jag ska va ärlig. Men kul ändå.
BeaW
Åh nästa år får vi väl helt enkelt stämma träff!
(sa jag helt kaxigt och bjöd in mig själv rakt av!) whistling.gif

Jag håller med Trädet (ZonV) om att magnoliorna var för stora för att våga chansa - jag skulle oxå vilja satsa på någon som inte sticker upp så mycket över snön än så länge...

Jag stormade in på mässan kl 14,45 på söndagen coolgleam.gif och var lite orolig för att det skulle vara slut överallt, men blev ändå positivt överraskad över utbudet. Det var helt ok, men jag trodde att det skulle vara större än förr - fast å andra sidan är det bra om inte dom växer för fort heller.
Vi får ge det några år kanske...

Var det någon som såg det STOOOOORA trollet? han som flinade i en monter typ till vänster om pelargonerna....? (sa hon som inte kan skillnad på höger och vänster... g.gif )

Varför tog jag inte kort på honom? Var det någon som gjorde det? Vill denne någon maila den bilden till mig isåfall?

Dessutom blev jag positivt överraskad av att finna Botanova på plats - en organisation jag trodde hade blivit tvingad i graven p g a kommunens spariver, men det visade sig att det var kommunens byråkratiska kvarnar som just gjort att dom fortfarande fanns kvar. bravo.gif Föll handlöst för två hibiskusar av liknande färg som jag haft förut!

Väl mött då nästa år! // BeaW
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon