Såg svartöga-plantor på blomsterlandet i går och blev kär, men, visst kan man driva fram dem från fröer? Är det för sent att sätta dem isf? Och finns fröerna på vanliga ställen, typ plantagen?
Fröna finns på vanliga ställen. Jag sådde mina den 11/4 och de har kommit upp igår.
Svartöga är underbart fina. Har sått gula o oranga i år från egna föer, och sen köpte jag en vit. Jag toppar dem jätteofta & sätter toppen i jord med plast över.....då får man fler plantor.
Blåbärsblad
27-04-2008, 16:33
Jag sådde frön i mars som nu är inne på fjärde bladparet. Förra året blev ingen succé men hoppas på bättre framgång i år. Låt dem stå inne tills dom är någorlunda stora, annars stannar tillväxten. Fröna köpte jag på plantagen (vita och oranga). På fröpåsen står det att man ska ta 1/3 såjord och 2/3 plantjord med det går precis lika bra (bättre!) att bara så i såjord. Jag planterade till och med om dem i såjord. Ställ dem i ett soligt fönster! Lycka till!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.