Full version: Fenomenet "Madonna"
Mollis
Jag har förstått att Madonna har en riktig revival just nu när hon ska fylla 50, det är väl inget fel i det men hur i hela världen kunde den där småknubbiga blonderade tjejen som man såg för 25 år sen bli så stor? Smart marknadsföring med de bästa trendnissarna i spetsen borde inte räcka för att nå hennes status. Hon odlar en myt om sig själv som jag tycker är larvig och får mig att snarare tycka mindre om henne än mera...

Oops, detta hamnade i fel avdelning.. sorry, småprat hör det hemma i...
renate
CITAT (Mollis @ 27-04-2008, 13:33) *
Jag har förstått att Madonna har en riktig revival just nu när hon ska fylla 50, det är väl inget fel i det men hur i hela världen kunde den där småknubbiga blonderade tjejen som man såg för 25 år sen bli så stor? Smart marknadsföring med de bästa trendnissarna i spetsen borde inte räcka för att nå hennes status. Hon odlar en myt om sig själv som jag tycker är larvig och får mig att snarare tycka mindre om henne än mera...

Oops, detta hamnade i fel avdelning.. sorry, småprat hör det hemma i...

Ja det kan blir fel ibland,men ingen katasrof.
Madonna ägnar jag inte en enda liten tanke på.
Solstorm
Tycker väl inte om allt hon har gjort men måste ändå beundra henne. Hon är stor och det känns som om hon har hela makten över sig själv. Hon blev väl tvungen att ändra någon antiIrakkrigstext men hon känns mindre skivbolagsstyrd än andra.
Christer i Falköping
Måste säga att jag är klart imponerad av henne! Allt har inte fallit mig i smaken, men den senaste singeln är väldigt bra tycker jag.
Christer.
sqrulan
Vissa av hennes låtar har ju varit bra tycker jag men hon
har aldrig varit min idol.
Jag kollar inte så mycket på henne men det jag har sett är
väl bra hon ser ju ung och fräsch ut,nån gång tar det väl
slut även för henne,alla blir vi ju gamla tillslut.
Önskar att man vore lika vältränad. yes.gif
Solstorm
CITAT (sqrulan @ 27-04-2008, 15:53) *
Jag kollar inte så mycket på henne men det jag har sett är
väl bra hon ser ju ung och fräsch ut,nån gång tar det väl
slut även för henne,alla blir vi ju gamla tillslut.
Önskar att man vore lika vältränad. yes.gif

Rika amerikaner åldras inte på samma sätt som andra whist.gif De blir inte rynkiga, brösten rasar inte, blir snarare större och hamnar högre upp. Naturligtvis fixar de resten av kroppen också.
tepa
Hej !

Nä, har man pengar så åldras man inte. Men hon lär träna också, fyra timmar om dan...

Hälsn Tepa
Monaxe
Madonna står för tidig Girlpower tycker jag, långt innan spice girls myntade det uttrycket. synd bara att inte ens Madonna inte kunde hålla sig borta från plastikkirurgi...Trodde hon skulla vara den som stolt visade sin 50 år...
Jan Lindgren
Hej!
Du är på rätt ställe för det är väl Sambucus racemosa Madonna ni pratar om. Det är en av de bättre brokbladiga flädersorterna. Men jag tror inte att sorten är så gammal som 50 år.
MVH
Jan Lindgren
Solstorm
CITAT (Jan Lindgren @ 27-04-2008, 19:25) *
Hej!
Du är på rätt ställe för det är väl Sambucus racemosa Madonna ni pratar om. Det är en av de bättre brokbladiga flädersorterna. Men jag tror inte att sorten är så gammal som 50 år.
MVH
Jan Lindgren

Inte gammalt. Like a virgin.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon