Grattis till fina sticklingar, Renate!
Förra våren var jag så dumdristig att jag lät de sticklingar jag lyckats med sommaren-06, stå kvar i växthuset för länge, och de torkade och dog av värmen. I år har jag gjort så att jag övervintrade förra årets sommarsticklingar under fiberduk i ett minidrivhus(typ billigt plast) mot husväggen i vårt relativt svala uterum, och det gav trevligt resultat! Sticklingarna med rot blev omplanterade för ngn vecka sedan, och står nu i uterummet, utanför minidrivhuset, och sedan får vi se vad som kan hända...(Dörrarna till uterummet är öppna, så det kommer både luft och ljus på dem, samtidigt som de ändå står i lä, i detta tillväxtstadium. Givetvis skall de ut sedan, när de vuxit till sig lite till.)
Jag hoppas att du sätter ut dina sticklingar på en läig plats nu i början, för annars kanske de blir chockade av att komma ut till verkligheten, från det varma växthuset. Allt som man drivit i växthus, som sedan skall ut, skall man ju avhärda/tillvänja med aktsamhet, har jag lärt mig, så det gäller nog även dina sticklingar...Rätta mig om jag har fel...