Full version: Förbättring av jord
Skogstjärna
Har grävt en ny rabatt i höstas, har ej planterat något ännu, jorden är ganska mager/sandblandad.
Jag la på ett lager brunnen hästgödsel och på det ett lager löv.
Löven har förmultnat rätt bra under vintern, men det känns som jag skulle behöva förbättra jorden ytterligare innan jag planterar.
Några förslag?
Bassam
Hej
Jag vill säga att du är duktig och gör bra för att din sandjord behålla fuktighet men du känna att jorden behöver mera du kan blanda med torv, sedan vattna och ta en jordboll på handen tryck på den, om du känner att bollen behåller sig mellan inte hård och inte lätt det bettyder att jorden blir bra. Lycka till, H: Bassam
shaman958
tycker det värkar som du har bra jord redan nu, beror ju på hur tjokka lager du har lagt på men...det borde vel duga för dom flesta växter.

kan rek att odla potatis när man har "ny" jordblandning....då jämnar det ut sig bra till nästa år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon