Bea_Skåne
27-04-2008, 19:54
Hej alla!
I mitt "gamla" växthus sitter där två stycken automatiska fönsteröppnare, har ingen aning om när de är ifrån, fanns med i husköpet. Problemet är bara det att den ena öppnas så fort solen kommer fram och den andra.. tja den öppnades aldig i fjor trots att jag skruvade o skruvade på den....
Någon som vet om man kan byta ut själva kolven eller måste jag köpa hela paketet????
/Bea
ingelsgarden1
27-04-2008, 20:56
Hej
det går att byta cylinder i de mästa fönsteröppnare, kolla där du har köpt dem
Bea_Skåne
28-04-2008, 19:52
Problemet är bara att växthuset fanns här redan när vi köpte vårat hus. Några förslag var jag kan köpa nya kolvar?
/Bea
ingelsgarden1
28-04-2008, 20:19
Hej Bea
De brukar säljas där det säljs växthus problemet är vilken modell du har. Det fins nog inte så många modeller för de ser likarana ut från samtliga leverantorer. Gå in på Google och sök på fönsteröppnare så får du nog upp vilka som säljer.
Skånska byggvaror har automatiska fönsteröppnare för 195:- st....ganska billigt om man jämför med andra. Sen kan du ju prova att skruva på kolven & se om den är rätt inställd, det tar ju en stund att stäla dem lika, eftersom temperaturen kan skilja i växthuset. Och de fönsteröppnarna jag har så motsvarar ett varv på kolven ca 0,5 grader.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.