Full version: kantavskiljare
kollojocke
jag har bestämt för mig att jag sett en annons för kantavskiljare i plåt med "piggar" att sticka i jorden. Är det ngn som kan dra sig till minnes att ngt liknande finns på markanden. Är annars tacksam för tips om bra kantavskiljare mellan gräs och rabatter.
Gåsis
Jag har sett precis den du menar men den är dyr. Jag brukar gräva ett dike som jag bottnar med presenning, markduk eller annat och sen fyller med grus. På det kan man köra ett gräsklipparhjul. Innanför det lägger jag stenar. Man kan gärna låta dom med ligga i ett gruslager som gör det lättare att rycka upp oönskat.

Ibland gräver jag ner en planka djupt som får sticka upp lite, innanför lägger jag stenar. Men den kan man inte köra gräsklippare mot utan får använda trimmern.

/Åsa
ingrids
Blomsterlandet har en i metall som ser korrugerad ut - ni vet som den där i grön plast. (Hm, dvs hade förra året.) Fördelen med den i metall är att det går jättebra att göra skarpa hörn och så är den mycket snyggare.
Hålle nämligen med Åsa om att den med piggar är dyr. Funderar också på om den är djup nog för att hejda kvickrot - mitt personliga hatobjekt.
Lavin
Rappne på ulriksdals trädgårdar har en som säljs lite billigare än den i limhamn med piggar. "Bosses stålkant". Viklet namn. Återförsäljare för den är K-Rauta, se länk.

http://www.rappne.nu/tradgardsbutiken.htm

Har aldrig sett den live för när jag och mamsingen skulle dit körde vi vilse. Mammas bil har ingen gps.

Annars är ju de som diskuterats tidigare, med piggar, everedge. Säljs över internet.

http://www.tradgardshandel.se/

Finns även trådar härinne om att göra egna. Tänkte fixa det nån gång nu i sommar, eller kanske nästa år...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon