Jag har också handlat perenner av Odla. Så många att jag var tvungen att utöka perennrabatten t.o.m

. Nja, men utökat har jag gjort och nu behöver jag hjälp med tips på "fyllning". Rabatten är ca 5 m lång och 1,5 m bred, njurformad. I ena änden står en båge med en klätterros ("Hurdal") och en clematis ("Summer snow"). Just nu har jag mest vårblommor i rabatten; Allium av olika sorter, både höga och låga, violtulpaner och vårstjärnor. En pion ("Sarah Bernardt") och en orientvallmo ("Perrys White"). En centifoliaros har jag också ("Chapeau de Napoléon") men den växer så fult, en riktig spretbuske, så den kan gott få flytta. En rosenvial har jag också men den tror jag också att jag skall förpassa någon annanstans.
Som ni ser: inte mycket fägring på hög- och sensommar.
Vad jag har köpt och skall plantera: blå flox samt blå bolltistel. Vita kungsljus, som jag iofs kan tänka mig på annan plats. För att komplettera de höga tänkte jag mig echinacea, vita el rosa.
Jag söker medelhöga, högsommarblommande blommor, låga kantväxter och ev någon marktäckare. Eller helt enkelt blommor som är så tjusiga att man inte kan motstå dem

.
Några tips?
jenny