[IMG]http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid=657&uuid=plantan[/IMG
Hej Vad är detta för hemskt ogräs.(se länken) Vi köpte flera kubik trädgårdsjord i våras (ogärsfri trodde vi) som vi tänkte ha tilll en ny fin häck. När vi skulle köpa häckplantorna sade de på plantskolan att säsongen var över och vi fick åtekomma til hösten i stället. Hela sommaren har vi kämpat föra att hålla ogräset i schack tills hösten Över allt växer detta ogräs upp. Det blir nästan två meter högt och växer med en rasande fart.
Vad ska vi göra för att bli av med det?
Vi har även kämpat hårt för att bli av med en vresrosrabatt också. Vi vill anlägga ett stenparti där i stället. Och dessa "terminator" -rosor bara återuppstår hela tiden
Hela detta första år med trädgård har blivit en stor besvikelse på grund av detta. Av all möda har det bara blivit fult dyrt och tråkigt i stället för kul och vackert. Jag sådde också backtimjan på ett stort parti. Där kom det upp fula gula blommor i stället. Mina fröpåsar hade väl blivit felmärkta antar jag. En klematisbuske jag köpte tvärdog.
Okunskap och Otur är väl ingen bra kombination antar jag.
Jag får väl lära mig av mina misstag och ta nya tag till nästa år. []Mitt fotoalbum på odla