qorneliz
[attachment=17399:S5030455.JPG][attachment=17400:S5030456.JPG]Kanske någon expert kan ge mej råd? Efter vinterförvaring, beskärning och omplantering kom mina pelargoner så fint, och jag var jättestolt. Så tyckte jag de kunde få lite sol, så jag placerade blomlådan med 4 st. i på verandan. Under tak, 9 plusgrader och så sol (lite vind). Efter att ha tagit in dom igen så ett par dagar senare började bladen vitna i kanterna samt småskrumpna. Det gäller inte sticklingarna som stod i särskilda kärl (med vatten) bredvid. Solskador? Har dom drabbats av någon sjd? Chans för återhämtning? "Skippas"?
Orkidétjuven
Ser ändå lite ut som fryskador, men de kommer nog komma igen.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Man skall aldrig ställa dom direkt i solen. Men dom kommer igen, ingen fara. Ofta blir bladen genomskinliga när dom kommer ut i friska luften.

Ställ dom lite mera skyddade (bort från sol och blåst)

Elisabeth
Sussie F-Flower
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 28-04-2008, 10:37) *
Man skall aldrig ställa dom direkt i solen. Men dom kommer igen, ingen fara. Ofta blir bladen genomskinliga när dom kommer ut i friska luften.

Ställ dom lite mera skyddade (bort från sol och blåst)

Elisabeth

Instämmer!!!
qorneliz
TACK snälla, är glad över det hopp som ändå tycks finnas. Dom står väl skyddade inomhus ( dom stod bara ute några ynka timmar den där olycksaliga( men härligt soliga) dagen. Skall aldrig mer göra så...även om tanken var god...Sticklingarna mår ju också bra, så det blir kanske blommande pelargoner ändå även i år! Ha det så gott alla![attachment=17410:kattunge.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon