Junipingla
Vi har fula rabattkanter nu, någon konstig sten platta som de förra ägarna satt där och jag skulle vilja byta ut dem mot mindre (10-15 cm) kullersten för att rama in, men jag vet verkligen inte vart jag ska få tag i sådana?

Har ni några förslag?
Fågelvägen
Du skrev inte var du bor, men vid större orter finns ofta företag som säljer grus och huggen sten. De brukar också sälja kullerstenar. Du kan googla på grus eller sten.

En mera arbetsam möjlighet är att plocka lämpliga stenar efter överenskommelse med närmaste grustag och själv transportera hem dem.

Storleken du nämnde verkar vara i minsta laget, tycker jag. Om rabatten ska avgränsas mot grusgång eller gräsmatta är det en fördel om en del av stenen är nergrävd. 15-25 cm skulle fungera bättre.
MrsVain
CITAT (Junipingla @ 28-04-2008, 11:22) *
Vi har fula rabattkanter nu, någon konstig sten platta som de förra ägarna satt där och jag skulle vilja byta ut dem mot mindre (10-15 cm) kullersten för att rama in, men jag vet verkligen inte vart jag ska få tag i sådana?

Har ni några förslag?

Förrutom Fågelvägens svar vill jag tillägga att man kan kolla på återvinningsstationer, det beror ju på hur mkt sten du skall ha, men lite större kretsloppsparker brukar sälja både sten, grus och jord.
Jina
Hittade kullersten på Blocket. Var faktiskt inte så dyrt alls heller. Håll utkik där!
kalle_p
Om någon av Ballast anläggningar finns nära dig, så kan du fixa kullersten där: http://www.ballastsverige.se/VARA-PRODUKTE...produkter/Grus/
Junipingla
Tack alla för era svar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon