ylvas
Har en rosenrabbatt med rosor, en clematis och lite lavendel och är nu sugen på att sätta nåt mer där för att täcka marken lite. HIttade en påse strandkrasse i frölådan, skulle det kunna funka?
Betty
Ja varför inte, jag har sett vit strandkrasse som kantväxt i en rabatt - det var fint. Själv har jag förgätmigej som marktäckare i en liten rabatt med rosor, de sprider sig gärna men är lättrensade om de skulle bre ut sig för mycket. smile.gif
anilin
Strandkrassing är fint ihop med rosor, och blommar till frosten tar dem. Så så fort du kan i småkrukor,de gror snabbt.
Så här såg det ut hos mig förra sommaren.Blandade med lobelior.
Hälsningar anilin i skåne
ylvas
det ska jag göra smile.gif
Ezereht
kan man inte ha små perenner? jag hade tänkt backnejlika eller nått sånt... är det dåligt?
emmsing75
Vi har planterat lammöron som marktäckare i en liknande rabatt, blir jättefint med (i vårt fall) stora röda rosor som liksom blommar över en silvrig matta, färgerna kontrasterar varandra fantastiskt så det kan jag verkligen rekomendera.
Stiffe
Silverarv funkar också bra. Är lägre än lammöron, men bildar en heltäckande matta och blommar med vita blommor. Är oerhört snabbväxande också. smile.gif
Stefan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon