renate
Jag hade bestämt att Ghislaine de Feligonde som jag köpte förra lördag ska bo under ett fönster i västläge,men där stod redan en ros,det stack lite gröna skott upp.En etikett fanns inte så jag trodde det var en miniros jag planterat där,för jag hade grävt upp Mrs J Laing på våren pga fönsterbyte.Jag hämtade en spade och grävde upp rosen,men vad nu då det var en okulerat ros som hade precis vaknat, men vilken?????no jag jag satt tillbaker rosen på sin plats igen,när det var gjort kom jag på vade det är för ros.J......klar det är ja Jaqueline de Pre som jag fick i höstas från Rosenposten.Så arg jag blev på mig själv att jag inte satt ett namnskylt där.Jag tror inte hon tog någon skada av min uppgrävning för rötterna hade inte kommit igång.
AnnammA
Men det är ju faktiskt nu på våren(och på hösten) man kan , om man vill, flytta sina rosor till annan plats -innan tillväxten kommit igång, innan det blir för varmt, och att man vattnar ordentligt efteråt. (Helst skall flytten vara på en lite mulen dag.)
Så det ordnar sig nog för din JdP...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon