160kvm stort hus
Hej!

Skulle vilja få tag på potatis att stoppa ner i jorden. Den sortern jag är ute efter är brittish queen alt snöboll som den oxå heter.

Någon som vet vart den kan finnas i närheten av sthlm, södermanlandsområdet?

Vet att det finns i ex skåneland men frakten blir ju ski... dyr..

Mvh Kakan ( gammalt smeknamn )
Pirum
Den importeras till Sverige (som sättpotatis) av Larsvikens, om jag fattat rätt. http://www.larsviken.se

Återförsäljare finns lite här och var, man kan nog kontakta Larsvikens och få en lista.

Om jag inte missminner mig så har kedjan BoGrönt ibland dessa potatisar, exempelvis. Har för mig jag såg Snöboll där (Nisses växter, i Uddevalla på västkusten) förra veckan, om än då i slutsålt skick.

http://www.bogront.se/
160kvm stort hus
Hej!
Lyfter frågan igen, larsviken verkar inte ha kvar för igår ( har mailat och frågat )
och bogrönt hade inga här i närheten.

Mvh kakan
EKLO
Som ivrig potatisodlare i miniformat kastade jag mig lystet över länken till Larsvikens webbutik - men herrejösses, vem betalar 80 kr. för 15 st sättpotatis? Det verkar ju helt absurt - eller?
Preussen
CITAT (EKLO @ 10-03-2009, 15:17) *
Som ivrig potatisodlare i miniformat kastade jag mig lystet över länken till Larsvikens webbutik - men herrejösses, vem betalar 80 kr. för 15 st sättpotatis? Det verkar ju helt absurt - eller?

kan inte mer än hålla med. ämne för annan tråd är kanske att diskutera hur man får ner priser på utsädespotatis för oss hobbyodlare.
160kvm stort hus
Lyfter frågan igen, hoppas på svar.
Pirum
Jag har inget svar, men med tanke på hur mycket som allt möjligt annat strunt kostar så tycker jag inte att utsäde är superdyrt. Köpte 10-15st Pink Fir Apple för nån 50-lapp för ett par år sedan, nu har jag mer sättpotäter från den än jag kan göra av med smile.gif

Om man måste ha British Queen finns det från brittiska web-siter. Då blir ju frakten dyrare, menmen, man får väl köpa en 4-5 sorter och tvinga vänner och bekanta att samköpa wink.gif

Köpte för övrigt Snöboll på "Bondens Marknad" i Haga (Göteborg) i höstas, det kanske är tänkbart att det på torghandlar etc dyker upp sättisar, vi får hålla ögonen öppna.

(/me vrider sig lite i plågor efter att ha skrivit "sättisar" - kan inte förlika mig med ordet)
Preussen
CITAT (Pirum @ 20-03-2009, 00:13) *
(/me vrider sig lite i plågor efter att ha skrivit "sättisar" - kan inte förlika mig med ordet)

thanks.gif

sättor duger bra tycker jag
160kvm stort hus
Aha, ja det låter som en bra idé, ska hålla ögonen öppna.
Tack pirum!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon