CurlySue
arbetar i centrala sthlm, där vi har en typ av park/samlingsplats i närheten. Till saken hör att vi har problem med luftkonditioneringen i vårt rum. sweatingbullets.gif

Så vi har fönstret öppet för att komma ned i normala temperaturer dvs 23-25 C, om fönstret är stängt är vi raskt uppe i 28-29 C...det är för varmt... det går inte att tänka ens.. sweatingbullets.gif

Men idag har de något evanemang i "parken" de har gnisslat fram gammel-tjo sen kl. 10.... och jag har ca 4 timmar kvar på mitt pass... thumbdown.gif

Vad göra ?? svettas eller lida av gnisslet? g.gif
Pirum
gammel-tjo är väl bra, om det är riktigt gammalt alltså, dvs, inte har en massa modärna instrument som trummor och elbas.
CurlySue
jo...men inte i snart 7 timmar i sträck.... wacko.gif
har nu valt att stänga fönstret....men temperaturen är redan på 26,3 C...
gammelnalle
Med risk för att vara tråkig så tor jag att det INTE är gammeltjoarna som du skall bli upprörd över, snarare då din arebetsgivare som inte har koll på sin anläggning.

"Buller" utifrån mäts alltid med stängda fönster.

Jag kan lida med dig ,men jag tror inte "tjoandet" anses som ett buller..

TÄNK bara om det hade varit DANSMUSIK..... devil.gif DÅÅÅÅÅÅÅÅ hade det varit en sanitär olägenhet.....

GAMMEL-nalle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon