Full version: Attans Odla,
Margith
Jag har skött mig väldigt bra hittills i år. (Nästan) varje gång jag fått nåt nytt, häftigt erbjudande från Odla har jag lyckats sitta på händerna tills "anfallet" gått över biggrin.gif
Men nu åkte jag dit, jag hann bara tänka att mina fuchsior överlevt vintern alldeles utmärkt (jag har aldrig övervintrat fuchsior tidigare) och vips har min dator gjort en alldeles egen beställning på fler fuchsior än jag rimligtvis har plats med crying.gif
Är det nån som har en förklaring till sånt här?
Visst måste det vara datorn som lever ett eget liv?? whist.gif
Helen i Piteå Zon 5
biggrin.gif biggrin.gif
ingrids
Upptäckte att jag har en självklickande mus när lökerbjudandet dök upp ...
Inger GMT
Hej
Man kan aldrig få nog många Fuchsior. Började 1998 med 1 året därpå var det 2 och sedan har det bara ökat för vart år.
I år har jag köpt 18 nya ännu så länge.
Jag övervintrar dem så det blir bara fler och fler.
Hälsningar Inger
GMT trädgård
Wilmer
Det erbjudandet har jag inte vågat öppna än. Ska inte, ska inte.... -fear-.gif
Gåsis
Tack och lov att det var samma sorter som förra året - då jag beställde alldeles för många och dessutom verkar dom överlevt vinterförvaringen. För inte kan man behöva ännu fler eller whist.gif

/Åsa
Tosan
Jag var jättesugen på den blå fuchian, men de andra i paketen kändes inte riktigt lika kul, två av dem har jag redan.
Men passiflororna och änglatrumpeterna var svåra att motstå...
Rihane
Har balkong och åkte dit på perennerna, trodde "att bara titta" var riskfritt. innocent.gif

Höll på att slinta med fingrarna över jordgubbarna, men hejdade mig. tummenupp.gif

Det börjar så sakteliga gå upp för mig att odla.se är lite vanskelig.

Det knäppaste hittills är att jag skaffat mig tilläggsbelysning, slap.gif läste en tåt som visade livsnödvändigheten av det, i början tänkte jag att sååå längt skulle jag iallafall inte gå, det får ju finnas gränser. nono.gif men jag vet aldeles bestämt att jag tyckte tillslut att jag inte kunde vara utan devil.gif
Intalar mig att den blir perfekt sedan i vinter när jag ska försöka övervintra pelargoner, har inget svalt ställe att förvara dom på så det få bli extra ljus istället....blir fint med att få tidiga penséer också...

Sedan fick en annan tåt mig att få ändan ur vagnen och skaffa mig en efterlängtad klematis....fast det blev visst två w00t.gif , den andra vet jag inte riktigt hur det gick till när jag skaffade confused.gif för det var som att bilen körde sig själv och lämnade av mig vid handelsträdgården. Deeet är ännu mer mysko än hur jag kunde beställa perenner...

tettan
halloj Inger GMT eller någon annan som har fuchsior
min Jack Shahan har dött i vinter och det gillar jag inte riktigt, vill gärna ha den för jag tyckte den var väldigt fin.

är det någon här som har en liten planta att sälja till mej?

tettan
Susanne i Linköping
Det var två veckor sedan jag beställde. "Perenner leveraras i april-maj beroende på bostadsort." Linköping ligger i zon 2-3 så jag börjar bli orolig. Borde inte leveransen komma snart? Har ni andra fått era perenner än?
Rihane
CITAT (Susanne i Linköping @ 30-04-2008, 00:36) *
Det var två veckor sedan jag beställde. "Perenner leveraras i april-maj beroende på bostadsort." Linköping ligger i zon 2-3 så jag börjar bli orolig. Borde inte leveransen komma snart? Har ni andra fått era perenner än?

Den 21/4 fick jag mitt paket. Jag bor i Stockholm. Beställde så fort jag såg emailet med erbjudandet.
Pius
Jag åker dit nästan varje gång jag får ett erbjudande. giggle.gif Dessutom berättar jag för alla om Odlas erbjudande så jag tycker nästan jag borde få rabatt. happy.gif

Det som gjorde mig sur var att det här som kom igår kom så sent. Jag har redan beställt 6 fuschior från , ja vad sjutton heter de nu, äsch det gör detsamma. Samt köpt frö till Passiflora. Suck, de pengarna kunde jag sparat in.

Men strunt samma, 161 kr är inte mycket och för den glädje blommorna ger.

Pius
Wilmer
CITAT
Jag var jättesugen på den blå fuchian

Nej ska inte nej ska inte nej ska inte -fear-.gif crazy.gif slap.gif help.gif sos.gif duh.gif g.gif shy.gif
Sylvia
CITAT (Susanne i Linköping @ 30-04-2008, 00:36) *

'
Mejla/ring dem och fråga, det kanske blev något fel i beställningen??? Eller så är någon sort slut och de väntar på fler, men fråga kan du ju ändå göra.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon