Full version: Säck över enbuske
Sommartorparn
Planterade i höstas om en liten enbuske som hamnat på fel plats. Fick rådet att vattna mycket och skydda den mot vårsolen. I mars trädde jag en jutesäck över busken. När är det lämpligt att ta bort den säcken?
CillaM
Det är dags nu men vattna ordentligt ett tag till så den vänjer sig. Du bor i zon 1 ser jag så det borde inte vara nåt problem.
Sommartorparn
CITAT (CillaM @ 29-04-2008, 21:17) *
Det är dags nu men vattna ordentligt ett tag till så den vänjer sig. Du bor i zon 1 ser jag så det borde inte vara nåt problem.

Jo men den här enbusken står i stockholmstrakten. Vad kan det vara zon 2-3?

Vet du om man behöver göra detta med säcken nästa vår också eller om det bara gäller första året efter plantering?
CillaM
Nä men, nästa gång får du binda fast den osså flirting.gif När det gäller en så tror jag den kan klara sig själv näsa år, men ifall du vill vara säker så täck den.
Bassam
Hej
jag vill säga det är bra om du kan täcka på säcken första tre år för att undvika problem med vårsol, och ta aktsam med vatten till busken etablerar buska så bra och den kan klara sig från solvåren,
obs: jag sa om du kan.
Lycka till, H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon