renate
Jag hittade 2 plantor som jag måste har planterat utanför tomten förra året,eller så har de frösådd sig där men vad är det?
[attachment=17489:PICT0008...är_detta.JPG]
Anna i Åkarp
Ingen aning men den är riktigt fin!
Christer i Falköping
Har aldrig sett något sådant innan, men väldigt vacker är den.
Christer.
renate
Det tycker jag med,men jag måste först veta vade det är då får den flytta in i trädgården.
renate
CITAT (renate @ 29-04-2008, 21:22) *
Det tycker jag med,men jag måste först veta vade det är då får den flytta in i trädgården.

Gåtan är löst,nu vet jag vad det är.Judas silverpenningar.Jag hade några fröer av den och slängde de,de måste har grodd där,då får plantorna inte flytta in i trädgården.
tepa
Hej !

Varför inte det ? Jag tycker också den är fin. Är Judas Sìlverpenningar en fiende i trädgården, eller ? Vad händer?

Hälsn Tepa
Eva 33c
Judas silverpenningar (lunaria annua) är en tvåårig växt, så det är ingen idé att flytta ett blommande exemplar då den ändå kommer att dö efter att den blommat och satt frö.
renate
CITAT (Eva 33c @ 29-04-2008, 22:24) *
Judas silverpenningar (lunaria annua) är en tvåårig växt, så det är ingen idé att flytta ett blommande exemplar då den ändå kommer att dö efter att den blommat och satt frö.

Jag tänkte inte att flytta den nu,Jag har förstådd att den sprider sig heidlös med frö.den får står där den är bland vresrosorna som inte är så vacker ust nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon