Full version: Inglasad altan
strepp
Hej
Undrar man kan börja att flytta ut pellisarna till en inglasad altan ?(ej uppvärmd)borde väl räcka om det kommer en frostnatt att täcka med fiberduk eller vad tror ni?hälsar strepp
Alexander-VG-zon3
mina är ute under hela året när det är över +1c ,, åker in i ett svalt utrymme om det blir frost på natten .
160kvm stort hus
Om det skulle komma en frostknäpp kan du ju alltid ställa dom mot väggen med fiberduk över i flera lager. Det borde räcka.

Fast visar kartan att det blir typ 10 minus kan du ju alltid ta in dom över natten.
strepp
Tack för svaren .Ja dåvet jag vad jag ska göra idag plocka ut alla mina krukor kommer väl ta halva dagen,.puh..Men kul...mvh strepp
Rihane
CITAT (strepp @ 30-04-2008, 08:44) *
Tack för svaren .Ja dåvet jag vad jag ska göra idag plocka ut alla mina krukor kommer väl ta halva dagen,.puh..Men kul...mvh strepp

Om du inte redan gjort det, gå och fråga efter överblivna brödbackar från handlaren.
Kånkandet går smidigare med sådana. Lättare att vira in med fiberväv, om plantorna står i backarna ute på altanen...

strepp
Tack för tipset.Ska tänka på detta när jag bär in dem igen..mvh strepp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon