Full version: Kryddor
missgiger
Jag har tyvärr inte gröna fingrar men jag är otroligt intresserad av blommor, trädgård och allt som hör sånt till.

Jag har en liten uteplats, som jag väldigt gärna skulle vilja ha lite kryddväxter i.
Jag bor i Umeå och vi har ju rätt "kort" sommar" här och jag o frön funkar dåligt, sår jag något blir det i regel inget alls av det.

Så jag undrar dessa små krukor m kryddor man kan köpa på affären, kan man plantera ut dom? Eller kan man plantera om dom och ha dom på blombänken, sist jag köpte en sån "kryddkruka" så vissnade den rekordsnabbt confused.gif Nog för att jag säkert gjorde något fel.

Nån här som har tips så jag kan få lite färsla kryddor?

Tacksam för svar....

Mvh MissGiger
Fenja
Du kan ha de du köper på Ica och Coop till exempel utomhus. Plantera om dem i betydligt större krukor och avhärda dem långsamt så de vänjer sig vid sol och vind. De klarar inte frost så lämna dem inte ute innan risken för nattfrost är över. Eller också skyddar du dem med några lager fiberduk.
Mvh
Fenja
Ingrid Zon3
Jag har grävt ner såna plantor direkt i backen, utan avhärdning. Funkar det också. Salvian är inne på tredje året t.ex.
Fast du kanske ska vänta några veckor till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon