Full version: Trevlig Valborg!
Biggan_
Trevlig Valborg och en skön 1:a Maj!

....och Kristi Himmelfärdsdagshelg!

Aqvakul
Detsamma! kompiskram.gif

Glöm inte att i morgon är det folknykterhetens dag. Så om du måste hälla i dig något, så gör det i kväll..... crazy.gif
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 30-04-2008, 10:14) *
Detsamma! kompiskram.gif

Glöm inte att i morgon är det folknykterhetens dag. Så om du måste hälla i dig något, så gör det i kväll..... crazy.gif

Jag jobbar både i kväll och i morgonkväll så det är vita dagar! innocent.gif ...men till helgen är jag ledig! naughty.gif
Alba
Tack detsamma och en riktigt bra helg till alla på Odla.
Betty
CITAT (Biggan_ @ 30-04-2008, 10:10) *

Tack det samma! Önskar även resten av odlaiterna en riktigt skön helg!
LadyG
Ja, ha en skön helg och njut av ledigheten! Hoppas alla får en underbar vår i solen.
aanderss
detsamma alla odlare
LadyG
Är det bara jag som tycker det är jättemysigt att stå vid brasan och sjunga med? Ofta känner jag mig lite ensam om att tycka det är trevligt att sjunga, det är liksom bara jag och kören ibland... eller är det inte meningen att alla ska sjunga in våren?
skogstroll
ja vet hur det känns, man vill klämma i med allt man har - och varför inte?.. det är så fint med valborgssånger smile.gif
sqrulan
TREVLIG VALBORG ALLA ODLAR VÄNNER!

LadyG
CITAT (skogstroll @ 30-04-2008, 11:16) *
ja vet hur det känns, man vill klämma i med allt man har - och varför inte?.. det är så fint med valborgssånger smile.gif

Ja inte hörs man för kören ändå, så det är väl bara att ta i så det skallrar i garnityret biggrin.gif
Bee
Här i Göteborg gå man man ur huse för att titta på Chalmers-courtegen inne i stan.
Sen blir det fest...

GLAD VALBORG!

PS. Pratade med sonen i Malmö. Där har man tydligen inte riktigt koll på Valborgsfirande och courtege har man i Lund men bara var 4:e år (Lundakarnevalen).
Calypso_bulbosa
Även jag önskar Er alla en härlig Valborgsmässoafton tummenupp.gif

wub.gif Ni har väl inte missat att det kl. 20.00 på SVT,sänds från Höga Kusten flirting.gif
skogstroll
Å det ska jag kolla jag har hållt till en del där, i Jude (Judeby).
Bettis
CITAT (HögaKusten @ 30-04-2008, 16:27) *

wub.gif Ni har väl inte missat att det kl. 20.00 på SVT,sänds från Höga Kusten flirting.gif

Det ska jag titta på åkte faktist genom/över eller hur man säger Höga Kusten förra året, oj så fint det var.
Jag vet faktiskt inte varför man firar Valborg g.gif kan ju iof goggla på det, men vet ni varför vi firar Valborg??
Krolliljan
Tack det samma.

Trevlig valborg alla andra också. smile.gif

Calypso_bulbosa
CITAT (Bettis @ 30-04-2008, 16:35) *
Det ska jag titta på åkte faktist genom/över eller hur man säger Höga Kusten förra året, oj så fint det var.
Jag vet faktiskt inte varför man firar Valborg g.gif kan ju iof goggla på det, men vet ni varför vi firar Valborg??

Valborgsmässoafton ,en vårfest som firas 30 april och har anor från forngermansk tid, hednisk tid.(citat ur Norstedts uppslagsbok) happy.gif Så nu vet du det,Bettis! tummenupp.gif
Krolliljan
Här finns naturligtvis valborgsfirande, men det är ingen tradition för mig. Här finns också tradition att sjunga in våren på allsångsmorgon på berget den 1:a maj. Jag tänker åka dit imorgon. yes.gif Det hade vi som tradition när jag var barn.
Netha
CITAT (Biggan_ @ 30-04-2008, 10:10) *

thanks.gif
Detsamma önskar jag dig och övriga odlaiter. smile.gif

I år skippar jag brasa och sång... vi har Sveriges högst belägna brasa och ikväll
uppträder operasångerskan Carina Henriksson m.fl

Hade varit kul att få höra henne live ... men tyvärr.
pejori
Jag önskar er alla en lugn valborg och en skön första maj tummenupp.gif tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon