|
Biggan_
30-04-2008, 09:10
Trevlig Valborg och en skön 1:a Maj! ....och Kristi Himmelfärdsdagshelg!
Aqvakul
30-04-2008, 09:14
Detsamma! Glöm inte att i morgon är det folknykterhetens dag. Så om du måste hälla i dig något, så gör det i kväll.....
Biggan_
30-04-2008, 09:20
CITAT (Aqvakul @ 30-04-2008, 10:14)  Detsamma! Glöm inte att i morgon är det folknykterhetens dag. Så om du måste hälla i dig något, så gör det i kväll.....  Jag jobbar både i kväll och i morgonkväll så det är vita dagar!  ...men till helgen är jag ledig!
Tack detsamma och en riktigt bra helg till alla på Odla.
CITAT (Biggan_ @ 30-04-2008, 10:10)  Trevlig Valborg och en skön 1:a Maj! ....och Kristi Himmelfärdsdagshelg!  Tack det samma! Önskar även resten av odlaiterna en riktigt skön helg!
Ja, ha en skön helg och njut av ledigheten! Hoppas alla får en underbar vår i solen.
aanderss
30-04-2008, 10:10
detsamma alla odlare
Är det bara jag som tycker det är jättemysigt att stå vid brasan och sjunga med? Ofta känner jag mig lite ensam om att tycka det är trevligt att sjunga, det är liksom bara jag och kören ibland... eller är det inte meningen att alla ska sjunga in våren?
skogstroll
30-04-2008, 10:16
ja vet hur det känns, man vill klämma i med allt man har - och varför inte?.. det är så fint med valborgssånger
sqrulan
30-04-2008, 10:16
TREVLIG VALBORG ALLA ODLAR VÄNNER!
CITAT (skogstroll @ 30-04-2008, 11:16)  ja vet hur det känns, man vill klämma i med allt man har - och varför inte?.. det är så fint med valborgssånger  Ja inte hörs man för kören ändå, så det är väl bara att ta i så det skallrar i garnityret
Här i Göteborg gå man man ur huse för att titta på Chalmers-courtegen inne i stan. Sen blir det fest...
GLAD VALBORG!
PS. Pratade med sonen i Malmö. Där har man tydligen inte riktigt koll på Valborgsfirande och courtege har man i Lund men bara var 4:e år (Lundakarnevalen).
Calypso_bulbosa
30-04-2008, 15:27
Även jag önskar Er alla en härlig Valborgsmässoafton
Ni har väl inte missat att det kl. 20.00 på SVT,sänds från Höga Kusten
skogstroll
30-04-2008, 15:30
Å det ska jag kolla jag har hållt till en del där, i Jude (Judeby).
CITAT (HögaKusten @ 30-04-2008, 16:27)  Ni har väl inte missat att det kl. 20.00 på SVT,sänds från Höga Kusten Det ska jag titta på åkte faktist genom/över eller hur man säger Höga Kusten förra året, oj så fint det var. Jag vet faktiskt inte varför man firar Valborg  kan ju iof goggla på det, men vet ni varför vi firar Valborg??
Krolliljan
30-04-2008, 16:19
Tack det samma.Trevlig valborg alla andra också.
Calypso_bulbosa
30-04-2008, 16:25
CITAT (Bettis @ 30-04-2008, 16:35)  Det ska jag titta på åkte faktist genom/över eller hur man säger Höga Kusten förra året, oj så fint det var. Jag vet faktiskt inte varför man firar Valborg  kan ju iof goggla på det, men vet ni varför vi firar Valborg?? Valborgsmässoafton ,en vårfest som firas 30 april och har anor från forngermansk tid, hednisk tid.(citat ur Norstedts uppslagsbok) Så nu vet du det,Bettis!
Krolliljan
30-04-2008, 16:49
Här finns naturligtvis valborgsfirande, men det är ingen tradition för mig. Här finns också tradition att sjunga in våren på allsångsmorgon på berget den 1:a maj. Jag tänker åka dit imorgon.  Det hade vi som tradition när jag var barn.
CITAT (Biggan_ @ 30-04-2008, 10:10)  Trevlig Valborg och en skön 1:a Maj! ....och Kristi Himmelfärdsdagshelg!  Detsamma önskar jag dig och övriga odlaiter.  I år skippar jag brasa och sång... vi har Sveriges högst belägna brasa och ikväll uppträder operasångerskan Carina Henriksson m.fl Hade varit kul att få höra henne live ... men tyvärr.
Jag önskar er alla en lugn valborg och en skön första maj
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|