Full version: Biokovonäva
Paeonia Lactiflora
Hej,

Först vill jag bara tacka för tips jag fick om pioner för en tid sen. Jag var hos Rödbo Plantor (Hisingen, Gbg) förra helgen (också något jag snappat på det är forumet)! Hur som helst, jag köpte en Sarah Bernhardt, en Festiva Maxima och en rosa bondpion yahoo.gif. Som marktäckare under pionerna föreslog de Biokovonäva. så det blev det. Har ingen erfarenhet av den nävan, så därför skulle det vara roligt med kommentarer från några av er. De är ljusrosa, nästan vita, så jag tror de kommer att passa fint i färg. Är det någon här som har Biokovanävor i trädgården?

/Helen
Bassam

Hej jag vill skicka till dig informationen som jag hoppas att de kan hjälpa dig:
Biokovonäva (Geranium x cantabrigiense 'Biokovo').
Vita blommor med ett stänk av rosa vid basen. Raskt växande marktäckare med ett aromatiskt bladverk. Passar i stenparti. Vacker röd höstfärg. Plantavstånd 25 cm. Färg: vitrosa. Blomningsmånader: juni-juli. Höjd: 20 cm. Läge: sol-skugga.
Lycka till, H: Bassam

Christer i Falköping
Tycker inte den sprider sig sådär våldsamt fort direkt, tvärt om faktiskt. Men fin är den och väl värd att odla.
Christer.
Jan Lindgren
Hej!
Jag tycker inte heller att den sprider sig särskilt mycket men den är lätt att föröka så på så sätt kan det bli en bra marktäckare.
MVH
Jan Lindgren
Paeonia Lactiflora
Röd höstfärg (på bladen antar jag smile.gif) låter fantastiskt, det visste jag inte. Och det gör inget om den inte sprider sig så mycket, det går ju som sagt att föröka.

/Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon