CITAT (ingrids @ 30-04-2008, 13:26)

Nej, nej, nej - man väntar inte

- man drömmer och planerar

. En utmärkt ursäkt för att låna trädgårdsböcker, köpa trädgårdstidningar, skuttar runt i handelsträdgårdar etc. Realistisk behöver man sällan bli innan jul om man tänker sig en rabatt till sommaren!
Med att vänta menade jag att jag skulle se hur det jag redan satt kommer att ta sig ut. Detta är den första rabatt jag någonsin anlagt och jag har grävt ner en massa pioner som kikar upp ett par centimeter, samt knölar från odla som inte visat sig alls ännu, så det är svårt att förutspå hur det kommer att bli till sommaren. Givetvis försöker jag föreställa mig det och jag läser på allt vad jag kan, men faktum kvarstår - jag vet knappt hur växterna ser ut och har ingen aning om ifall de kommer att trivas eller ej.
Jag har aldrig velat ha en frimärksrabatt, men det verkar bli så i alla fall och enligt min syster är det helt rätt metod att köpa en av varje när man inte vet vad som trivs. Det enda jag är säker på är att rabatten blir gles, både för att ge framtida växmån och av ekonomiska skäl.
Gåsis - tack för den fina bilden. Din blodtopp ser betydligt finare ut än de andra bilderna jag hittade på nätet av små spretiga stackare.