buffy
Mina tagetes erecta är nu 30 cm höga trots toppning, de har vuxit snabbare i år än jag minns att de gjort innan. Förut hade jag ett RUSTA-växthus som jag brukade sätta ut plantor i för "acklimatisering" i några veclor före utplantering, men nu har jag inte den möjligheten. Kan man börja sätta ut lådorna med plantor i på balkongen under dagtid nu, tro? Jag har rejält ont om plats i fönsterkarmarna och mer frön jag vill hinna så. Bor i zon 1.
Knytt
Ja det är ju jättevarmt ute nu! Jag har alla mina småplantor ute ett par timmar om dagen (även tomaterna) och tagetesen bor i växthuset dygnet runt. Också zon 1.

Det man får se upp med i början är ju solen, ställ dem i skuggan till att börja med smile.gif
Fenja
Avhärda dem långsamt även om det är i zon ett, ofta tål nya plantor både vind och sol dåligt. Jag brukar börja en vindstilla och molnig dag en kortare stund.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon