Full version: identifiering
Anic
I min trädgård finns många växter som jag inte vet vad det är, ibland undrar jag om vissa blommer igentligen är ogräs. De jag köper själv har jag koll på med de som fanns när jag flytta hit och de jag fått från andras trädgårdar vet jag inte alls i eller i bästa fall är osäker på om jag har rätt.

Jag hade varit väldigt tacksam om någon kanske ville titta på de bilder i mitt album Trädgård och försöka namnge det som finns där

http://www.odla.nu/forums/index.php?automo...&album=2274

Tycker ni att jag borde lägga in bilderna i tråden istället säg till, annars tänkte jag att ni kunde skriva svar som kommentar till bilderna.
Gåsis
Jag brukar gissa fel ibland men så här tror jag.

1 rödbladig revsuga, marktäckare
2 fänrikshjärta
3 rosenbräcka, eller annan bräcka
4 bellis, tusensköna
5 kallar jag vårkrage
6 någon slags viol
7 primula, finns många sorter

/Åsa
Anic
Hmm, jag kanske borde numrerat dem, för jag vet inte vilka som är 1-7, är det i ordningen de kommer på bild?
ex bild två från början är fänrikshjärta osv?

Är primula en perenn? Det trodde jag inte.
Gåsis
Nu är det inlagt som kommentar. Dumt av mig att inte tänka så långt. Dessutom tittade jag på bilderna i huller om buller ordning blush.gif

/Åsa
Anic
tack för hjälpen jag fått! thanks.gif Finns fortfrande några kvar och tre nnya bilder om någon vill ge sig på att gissa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon