Sussie F-Flower
Jag skulle så gärna vilja visa min oansenliga Kroton som blommat konstant sedan november 2005.

Jag visste inte att de blommade över huvudtaget....

Har fotat från knopp till blomma nu under ett par veckors tid och som jag gärna delar med mig av.

Hur lägger jag ut många stora bilder på en och samma gång, istället för en och en i olika "svars-rutor"?

Tacksam för svar.
Kan tillägga att min dator är 2,5år men jag är urusel på vad alla program heter och vilken funktion de har.
Om Ni vill förklara, så får jag be min son om hjälp, så får han visa mig vad ni menar...

*Ulrica*
Bildfilen får inte vara för stor. Det får bara plats med visst antal kb bild i ett inlägg. Om du har möjlighet så "spara för webb" i ett bildredigeringsprogram. Vilket program har du för att öppna och ändra på bilderna?

Sedan är det så att om du skickar ett meddelande till i samma tråd, inom några minuter innan någon annan hinner före så slås meddelandena ihop och blir ett långt.
Sussie F-Flower
Ja, Tack Ulrica, jag vet att det får bara plats ett visst antal kb/inlägg, men en del lägger ut flera Stoooora bilder på samma gång.. -Hur gör dom då...-eller är det kanske så att ingen "hinner" svara emellan...?

Jag vet inte vad "spara för web" betyder (hahaha) och inte heller vilket program jag har.
Som jag sa: URUSEL!!! Ber så mycket om ursäkt över detta, men jag är hellre iskogen/trädgården än vid datorn.. (hmmmm).

Jag har kommit underfund om att om jag sänder två snabba så hamnar de i samma, om ingen annan har hunnit emellan. (...när jag ville tillägga något jag glömt en gång...)

Ska be min son läsa vad du har skrivit, så får han hjälpa mig på lördag.

(Skrattretande...!!!!!!!)
Myosotis
Inte alls skrattretande, alla kan väl inte vara bra på datorer, du är bra på något annat istället. tummenupp.gif
Jag råkade ut för samma problem när jag skulle lägga in en massa bilder på min amaryllis från knopp till blomma. Gränsen gick vid 10 bilder. (Det kanske får plats fler bilder i samma meddelande om de inte är så stora?) Jag la då bara in så många bilder som fick plats, lämnade tråden och öppnade den sen igen, och då kunde jag ladda upp resterande bilder i nästa svarsruta. När jag försökte göra det på en gång, utan att lämna tråden, hamnade bilderna bara i det första inlägget, och då blev det ju felmeddelande eftersom de var för många.
Hängde du med? Svårt att förklara, du får titta hur det blev istället:
Amaryllisbildtråd
*Stintan*
Kolla om du har paint i din dator. Det brukar ligga under program - tillbehör. Öppna paint och klicka på arkiv- öppna och leta reda på bilden , klicka på bilden som du vill visa. Sedan klickar du på bild i verktygsmenyn och sedan ändra storlek. Skriv in 25 i både vågrät och lodrät. Sedan klickar du på arkiv igen och spara som. Namnge bilden och klicka på spara. Nu har du förminskat bilden.

När du sedan ska lägga in flera bilder i samma inlägg klickar du på skriv svar. Under skrivrutan finns nu till höger några rutor. Klicka på bläddra så kommer du till din dator och kan leta fram din bild, klicka på bilden och sedan på Ladda upp. Nu kan du klicka på Bläddra igen och leta fram nästa bild och ladda upp. När du har laddat alla bilderna du vill ha med klickar du på Hantera uppskickade filer och klickar sedan på bilderna i den ordning du vill visa dom i ditt inlägg.

Du kan testa på testforumet här under Forumteknik.

Hoppas att du fixar det.
*Ulrica*
CITAT (Stintan43 @ 30-04-2008, 21:12) *
Hoppas att du fixar det.
Åh, Stintan! Vilken klippa!

Hoppas det ordnar sig Sussie! Låt sonen läsa detta: Jag brukar både ändra storleken på bilderna till max 500-600 pixlar på ena hållet och ändra upplösningen på bilderna så att inte filerna blir så tunga.
KURT
Annars är det ju också mycket enkelt att ladda upp dem på Imagevenue eller något annat ställe där man kan ladda upp utan att behöva registrera. Sedan få man en länk som man bara klistrar in i inlägget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon