tepa
Hej !

Kan ni titta på lite bilder och hjälpa mig, så är ni snälla. Tack på förhand. Tror att första bilden är Ringblommor.

Hälsn Tepa
Sylvia
Ettan verkar vara ringblommor, ja.
Tvåan är nog en hosta.
Trean kan vara höstaster.
Fyran ser jag inte vad det är på bilden...
Femman är ev. ett fågelbär, alltså ett vilt korsbärsträd?
tepa
Hej Sylvia och tack för ditt kunnande. Hostan har isåfall följt med när jag fått växter av min granne. Höstastrarna är nog från samma granne. Fick så mycket av henne så jag inte minns. Det du inte kunde se är nog något som frösått sig. Grannen visste inte heller. Sådde ifjol något som aldrig kom upp. Kanske det är detta ? Bäst att låta vara. Fågelbären har jag ingen aning om hur har kommit i mitt land. Vad ska jag göra med det mitt i mitt blomland ? Får väl försöka flytta det. Har nog också följt med jorden av min granne.

Hälsn Tepa
Sylvia
Fågelbär är just fåglarna själva duktiga att så. De äter bäret men fröet spottar de antingen ut eller så går det igenom fågeln oskadat och gror när fågeln har "släppt" det.... whistling.gif
tepa
Hej Sylvia

Jag har nu grävt upp Fågelbärskvistarna ur landet och placerat dom i utkanten av trädgården, i en klunga. Hur stora kommer dom att bli, månne ? Kommer dom att börja blomma och isåfall när ?

Hälsn Tepa
CillaM
CITAT (tepa @ 30-04-2008, 20:55) *
Hej !

Kan ni titta på lite bilder och hjälpa mig, så är ni snälla. Tack på förhand. Tror att första bilden är Ringblommor.

Hälsn Tepa

Bild 2 ser ut att vara en tulpan eller lök av nåt slag, bladen ser tjocka ut. Bladen på bild 3 ser ut som mina rudbeckior. Och bild 5 ser ut att vara en sälg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon