Juli S
Jag har sått blomman för dagen för 5 veckor sedan, det stod på förpackningen att den ska börja blomma i juni. 10 dagar sedan klippte jag mina plantor som blev 60 cm stora och satt sticklingar i vattnet. Innan jag klippte de tyckte jag att det var massa blommknoppar på Ipomean, men jag trodde inte, nej, för att på förpackningen står att den ska blomma i juni., alltså om 3 månader efter sådden. Jag har inte tittat på sticklingarna sedan dess tills igår... Det var knoppar, blommor... Hur dumm kan man vara för att inte tro egna ögon?
[attachment=17554:DSC01905.JPG]
Rihane
giggle.gif
Jo den växer så det knakar, efter alla rapporter från odla var det den första plantan som åkte ut i plastväxthuset för avhärdning. Tänkte att den skulle stanna lite i växten på det sättet tummenupp.gif
Numera har jag alla mina Ipomea där sweatingbullets.gif Dom grodde också villigare än jag tänkt mig, så många plantor blir det...

Växter kan inte läsa rtfm.gif och gör lite som dom vill tydligen. Tror att när jag läser på förpackningen att det ska förgros i mars-april så betyder det april, inte nono.gif mars som jag får det till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon