Full version: om långa trådar
nina L
HEj
JAg tycker att vissa trådar blir alldeles för långa. Det blir svårt att söka i dem för då måste man plöja igenom flera sidor innan man finner det man söker. Saknar klematis avdelning! tråden börjar bli alltför lång tycker jag.
Solstorm
CITAT (nina L @ 01-05-2008, 11:30) *
HEj
JAg tycker att vissa trådar blir alldeles för långa. Det blir svårt att söka i dem för då måste man plöja igenom flera sidor innan man finner det man söker. Saknar klematis avdelning! tråden börjar bli alltför lång tycker jag.

Håller med absolut. Jag har några olika klematis och skulle vilja läsa om dem ibland men klematistråden är alldeles för lång att plöja igenom. Klematisavdelning skulle vara jättebra!
e_sedell
Håller med, ett alternativ är att ha underforum. Vet inte om det ingår i det packet som odla abonerar.

Dock finns det en sökfunktion som går att använda i trådarna.
nina L
Fast om man använder sök funktionen så måste man ju leta genom alla sidor tills man hittar, eller finns det nåt system jag har missat?
*Stintan*
Men även om du har en klematisavdelning så kommer du ju sen att få söka igenom trådarna så sökmässigt kan det ju inte bli så stor skillnad. Har du testat med avancerad sökning? Då kan man ju precisera mer vad man söker efter.
Lilla Sibirien
Jag håller med, trådarna blir ibland för långa, såsom klematistråden. Tråden blir trög att läsa, trot att jag tycker att Finn har mycket att berätta och skulle gärna läsa allt han hade att säga om klematis.
nina L
CITAT (Stintan43 @ 04-05-2008, 19:49) *
Men även om du har en klematisavdelning så kommer du ju sen att få söka igenom trådarna så sökmässigt kan det ju inte bli så stor skillnad. Har du testat med avancerad sökning? Då kan man ju precisera mer vad man söker efter.

Ja men även med avancerad sökning så måste man läsa igenom hela tråden (eller enda tills uppgiften kommer) för att finna sitt svar
Exempelvis om jag söker på en speciell klematis typ multi blue, och om man har skrivit korta trådar så är det mycket enklare att hitta, (för då får man ju träff på de inläggen och inte alla andra) än om man bara har en jätte lång tråd om alla typer av klematis. svårt att förklara i skrift. hoppas ni/du förstår vad jag menar
Och med en klematis avdelning (eller klematis /rosavd,) så har man alla klematistråbdarna samlade om man vill läsa om klematis över lag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon