lena:-)
Igår morse vevade jag till klockan när den ringde...att jag ställt en mugg med kaffe på nattuksbordet hade jag inte en susning om..ilade till jobbet och när jag kom hem stank sovrummet av kaffe...Jag har försökt att torka bort kaffet som skvätt/runnit på tapeten men det verkar inte ha gett så stort resultat...Finns det någon som gjort samma dumhet och vet råd på hur man får bort kaffefläckar utan att behöva koka tapeten o 60 gr kulörtvätt ...
Tosan
Kallvatten brukar funka bäst. Papperstapeter brukar dock tyvärr vilja suga åt sig och då sitter det.
Anic
Försikt bara så inte tapeten går sönder(om det är pappaerstapet), hände mig när jag skulle vara snäll och torka undan en fläck på den nytapitserade tapen hos mina föräldrar. Fick bort fläcken, men förstörde tapeten crying.gif Använd något mjukt och var försiktigt.
Jag får väl kanske vänja mig vid ett "caffe latte" mönster på tapeten. Eller köpa en större väckarklocka som döljer fläcken...måhända bleks den..fläcken alltså.. unsure.gif
Anic
CITAT (lena:-) @ 01-05-2008, 18:01) *
Jag får väl kanske vänja mig vid ett "caffe latte" mönster på tapeten. Eller köpa en större väckarklocka som döljer fläcken...måhända bleks den..fläcken alltså.. unsure.gif

Caffe latte färger är moderna har jag hört angel_not.gif
anne-li i olofstorp
Otur!
Men så är det ibland!
Ta potatismjöl på fläcken och hoppas på det bästa!!
A-Li
Kajsa i Arvika
Lyckades kludda mascara eller nåt på nya tapeten i vardagsrummet bara ett par dagar efter att den kom upp... crazy.gif nono.gif rtfm.gif ranting.gif Borde inte få lov att hantera en mascara borste... gnuggade lite försiktigt med ditt och datt.. kom sedan på att städtanterna på fyran hade använt tandcreme... testade fast jag kände mej lite skeptisk.. och tänka sej... som trolleri... thanks.gif Funkar kanske inte med kaffe... men om det e fler än jag som viftar vilt med mascaran kan det ju va bra att veta att det funkar.. whist.gif
Insåg nog redan från första upptäckten att detta är något jag måste leva med. sleep.gif ..Det jag har svårast för att leva med är min egen oberäknelighet....jag har bara ovanor..inga vanor. Men efter ett halvt sekel hur kan man ändra på sig..skaffa vanor..gärna goda sådana? blink.gif

Tillägg...kom på att om jag kan leva med kaffefläck på tapeten så kanske jag kan fortsätta leva med mig själv och mina ovanor.... angel_not.gif det har ju funkat rätt så bra å jag trivs med mig...och ovanorna.
Wilmer
kompiskram.gif Bra att du kom på det själv! flirting.gif
cistus
Är det en vävtapet kan du prova med textilrengöringsspray "för soffa och matta".
Bettson
Har du en tapetbit över så renovera bort fläcken.

Riv den nya tapetbiten med "slita sönderdel " på baksidan. Dvs så att kanterna blir ojämna och tunna. Du river alltså bort mera papper på baksidan av tapeten.

Lite lim, släng på väggen och rolla med gummiroller över kanterna. Ta en blöt svamp och torka bort överflödigt lim.

Gör du det bra så syns det nästan inte alls.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon