Min klockmalvas knoppar gulnar o trillar av
Den står på samma ställe som vanligt o e skött på samma sätt som vanligt, de enda nya e att den e driven från frö.
Någon som vet ?vad det beror på
Hej
jg vill skicka till dig vad jag vet och läste på den här situationen:
Knopparna gulnar och vissnar. Plantan får för lite ljus och orkar inte förmå knopparna att slå ut.
Lycka till, H: Bassam
Hej Bassam.
Ja det käns ju som den naturliga förklaringen när knoppar inte vill, det konstiga är bara att det är mitt vanliga klockmalva fönster, jag har alltid haft malvor där o det har bara hänt med denna.
Ja ska prova att ha den ute sen när det blir lite tryggare nätter får se om den mår bättre då.
Tack för svaret i allafall.
Använder du samma sorts jord som tidigare?
Samma näringslösning?
Är det en annan hybrid än din gamla som kanske vill ha andra betingelser?
Jag har själv klockmalvor från tre olika inköpsställen + två sorter uppdrivna från frö och jag tycker att växtsätten skiljer sig en aning mellan sorterna trots att de har samma sorts jord, krukor och placering.
PS: har du kollat om den har spinn?
Det finns ingen ohyra på den men jag har faktiskt ny jord i år.
Jag har aldrig brytt mej om jord förr utan kört 5 för 100kr o sånt.
I år har jag satsat på rätt o bra jord till alla så det kanske blev nått skumt där då för det är den enda förändringen jag kan komma på.
Eller kanske som du säger en gnällig hybrid som vill ha mer ljus o då blir den väll glad sen närdenfår komma ut.
TackCalleF
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.