limhamnmoa
hej på er!

Såg för länge sedan att man kunde köpa en sorts bevattnings kork till en PET flaska som man sedan skulle ställa upp och ned i en kruka. Så vattnades växten sakta via den vattenfyllda PET flaskan. En bra lösning om man skulle resa bort en kortare tid. Är det någon som vet vad jag menar och isåfall var man kan köpa den.

MVH Limhamnmoa
Rihane
Såg en sådan inne på Weibulls på Sveavägen i Stockholm häromdan.
Men den var dyr...

Tänkte att för det priset skaffar jag mig det fiffiga bevattningskärlet en trappa ner istället, eller vänder upp och ner på PET flaskan direkt i jorden, har läst någonstans att det ska gå.
Lady Hamilton
Finns även på Jula och kostar inte många kronor tummenupp.gif
Rihane
CITAT (Lady Hamilton @ 01-05-2008, 20:25) *
Finns även på Jula och kostar inte många kronor tummenupp.gif

Blev nyfiken och hittade den på Julas hemsida. Den var inte dyr. 24 cm lång, borde ge en viss stabilitet till skillnad från att trycka ner flaskan direkt i jorden. Den jag yrade om kostade en, en bra bit över hundringen, fast den hade lite fler finesser att krångla med.

Alexander-VG-zon3
eller sätter man bara flaskan upp och ner i jorden utan kork ,, funkar det också lika bra . kostar inget .

man kan sätta ner den djupt i jorden så hålls den på plats . eller så gör man hål i botten av flaskan så¨kan man bara hälla på nytt utan att ta veck den ur jorden .
Sussie F-Flower
En PETflaska kostar väl vanligtvis 2 kronor...
Det här hittade jag hos Hasselfors.
Funkar det, så är det väl fantastiskt...!!!

Kan det kanske vara intressant?

http://www.hasselforsgarden.se/rad_start.aspx

Gå in på "redskap", "vattna", "utomhus".
*Stintan*
http://www.sparkop.se/ Här finns det sådana man skruvar fast på petflaskor. Titta under "5 för 39:90"
evni
CITAT (limhamnmoa @ 01-05-2008, 16:59) *
hej på er!

Såg för länge sedan att man kunde köpa en sorts bevattnings kork till en PET flaska som man sedan skulle ställa upp och ned i en kruka. Så vattnades växten sakta via den vattenfyllda PET flaskan. En bra lösning om man skulle resa bort en kortare tid. Är det någon som vet vad jag menar och isåfall var man kan köpa den.

MVH Limhamnmoa

Jag har köpt sådana på JULA.

/Eva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon