emmsing75
På vår steniga och numera (sol-)halvskuggiga baksida har jag grävt en relativt stor grop där jag tänkte sätta gullregn. Finns det nåt som man bör tänka på då när man planterar gullregn och framför allt, kan den stå i ett sånt läge? (Det måste den kunna för jag är helt inställd på det nu, har som sagt redan grävt gropen... rotfl.gif )
Digger
Det tror jag nog. Här växer gullregnen som ogräs både i sol och skugga och dessutom i en stenig slänt. Rötterna på gullregn verkar gå väldigt djupt rakt ner om de får den möjligheten. På bara ett par år växer gullregn upp från ärtor till 1-2m höga om de står gynnsamt, har själv kastat ut gullregnärtor på kul.
Christer i Falköping
Borde inte vara några problem alls. Fast om man bor i lite kärvare zon som jag, tar det lite längre tid innan de når någon höjd. Mitt är nu tre år och snart en meter högt.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon