Vi har massor av maskros i vår lilla gräsmatta och dessutom en massa ojämnheter. En del ojämnheter har jag nog orsakat själv med fåfänga försök att begränsa eländet med hjälp av speedy weedy maskrosjärn...
Nu funderar jag på att gå lös med stroller kombi för att bekämpa ogräset men vi ska även toppdressa för att få mattan jämnare.
Frågan är; kan jag toppdressa nu och köra stroller senare när temperaturen är 15+, eller blir det tokigt?
Tacksam för alla råd!
Solstorm
01-05-2008, 22:38
Japp, det går alldeles utmärkt att dressa nu och strolla om ett litet tag.
Akta dig för att sprida stroller kombi för nära träd, buskar och andra växter du vill ha kvar, en vän till mig gjorde inte det och både träd och buskar dog.
Åsa, mälardalen zon 2
02-05-2008, 21:51
Rosor och syrener är extra känsliga för stroller combi. Själv har jag hellre en miljard maskrosor i gräsmattan än kemikalier. En gräsmatta måste inte ha monokultur, maskrosor är helt ofarliga för hälsan medans med kemikalier vet man ju inte.
Tack för svar!
"Inte köra stoller för nära träd och buskar" - Hur nära är det på ett ungefär?
Vi har lagt stenplattor mellan gräsmatta och planteringar av träd och växter, kan vi ha stoller till 1meter ifrån plattorna, tro?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.