Full version: pionstöd i rotting
dessi
Hej!
Jag tänkte att jag skulle göra stöd åt mina pioner i rotting, typ sådana man kan göra av te x pil, flera bågar som bildar ett rutnät. Nu undrar jag om ni har nån erfarenhet av rotting? Är det för klent? Borde man kanske fläta ihop före man gör bågarna så att det blir mera stadga i dom?

Ha en skön vår!!! coolgleam.gif
eugenia
Välkommen till odla! Rotting verkar ju väldigt starkt, man flätar ju möbler av det så nog räcker det säkert att fläta ett stöd till pioner. Lägger du på det när pionerna är små då och låter det växa in i "snåret"? Jag har bara sett det på bild, verkar bra.
dessi
Jo, jag tänkte nog placera ut stöden redan nu medan plantorna är små, om jag kommer så långt att jag får dom fixade g.gif till alla 12 pionerna. Jag har också bara sett dom på bild, jag tycker att det i alla fall är det snyggaste alternativet, vet ju inte hur bra dom funkar, men man måste ju testa nåt.

Dessi
Sussie F-Flower
Är det nå't sån't här du menar?

Obs! Hittade bilden nyss på internet?

dessi
CITAT (Sussie F-Flower @ 02-05-2008, 21:54) *
Är det nå't sån't här du menar?

Obs! Hittade bilden nyss på internet?

Yess, just en sån! tummenupp.gif
omena
Det var ju jättefint! Jag har tänkt att jag måste fixa något stöd till min pion för den börjar komma igång rätt rejält nu, men har bara sett ganska tråkiga stöd innan. Nu fick jag lite roligare uppslag happy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon