Full version: Har du känningar
Margith
Jag leker med tanken att hyra en grävmaskin samt en lastbil (båda med förare). Grävmaskinen ska gräva upp trädstubbar, lastbilen ska åka till soptippen med trädstubbarna.
Jag tror att jag skulle behöva de här pojkarna en arbetsdag.
Är det nån av er som har den minsta lilla susning om hur många pengar vi pratar om??

Dvs, kan jag fortsätta att leka med tanken eller är kostnaden så hög att jag bara ska lägga ner projektet -cry-.gif

Juli S
Vi har betalat 650 kr i timme för grävmaskin med förare i Stockholmstrakten. Värre med lastbil, de brukar ta 1100 kr per lass.
Margith
Tack Juli S blomma.gif

Jag får väl fortsätta att leka med tanken, medan jag sparar ihop pengarna crying.gif
Tosan
HAr du ingen gymnasieskola i närheten som har inriktning mot transport?
De brukar ställa upp på såna jobb ibland för att få övningstillfällen, brukar kosta en fika och kanske dieseln...
glassica
*ler*... Synd att vi bor så långt ifrån varandra... wink.gif
Min sambo kör bärgare och vi drar upp stubbar med bärgaren, sen lastar vi stubbarna på bärgarflaket och kör till dumpen... biggrin.gif
Billigt och smidigt... + att de flesta rötterna från träden följer med! smile.gif
/// Jessica
[attachment=17722:IMG_8293.jpg]
KURT
Grävskopa en arbetsdag = 100 stubbar?
Klura
Här i Stockholm är det nog inga större problem att få det billigare.
Händer då å då att folk kommer fram och frågar om grävhjälp, när man står på ett jobb.
Ser du någon grusbil eller en liten grävare i närheten av där du bor så tveka inte att gå fram och fråga.
Det är sånt som fixas efter arbetstid whistling.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon