Pussel
Bor högt upp på Orust och har en liten blandskog nedanför där jag ofta hör en ensam fågel som njuter i solen.
Tick, tick, tick, i jämn följd ca 7-8 gånger. Ska tillägga att det låter som om den sjunger och inte som om den varnar för något. Vi har katt så varningsläten på fåglar i omgivningen brukar vara ilsknare och snabbare.

Någon som har någon ide? Jag är absolut inte duktig på fåglar men kan namnge de vanligaste och känner kanske igen de 15-20 vanligaste sorterna på deras "normala" läten. Men denna kan jag inte släppa. Har aldrig hört något liknande.
Myosotis
Känner du till rödhakens varningsläte? Det kan inte vara den? Om det inte är den: hur skiljer sig din från den i tonhöjd, -längd, -avstånd etc.? Var sitter fågeln, högt eller lågt? Kan det vara en nötväcka? Fast den har mycket kraftig röst, vet inte om man kan omskriva den med "tick" precis. Om du har möjlighet att spela in kan jag lyssna på den om du vill.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon