lucas01
03-05-2008, 08:28
Hej
Vi har en löjtnantshjärta i stor kruka på altanen, vi hade lägenhet innan och hade den på balkongen, nu skulle jag vilja plantera ut den i trädgården här vid huset.
Den har vuxit ca 5 cm i krukan, det är inte försent att sätta ut den nu? Vad skall man plantera ner den? soligt skuggigt eller?
Tacksam för tips!!
Krolliljan
03-05-2008, 08:40
Den står gärna lite skuggigt. Vilken zon bor du i?
Sussie F-Flower
03-05-2008, 08:41
Det är klart att du ska sätta ut den!!! Vad menar du med för sent...? Sommaren har inte börjat ännu...
Jag har också köpt Löjtnantshjärta och på den medföljande anvisningslappen står det "sol till halvskugga".
Lycka till!
lucas01
03-05-2008, 08:45
Jag menade bara i och med att den vuxit upp så mycket redan...
Hur vet man vilken zon man bor i? bor i iallafall i Södra Småland.
*nybörjare här på forumet*
Sussie F-Flower
03-05-2008, 08:52
Peka med musen på "Avdelningar" längst upp på sidan, klicka på "Odlingszoner" så ser du vilken zon du bor i...
Hej Lucas
Jag planterade Löjtnantshjärta ifjor på försommaren vid en solig vägg. Det stämmer nog att den gärna står lite skuggigt. Bladen blev lite ljusbruna på den, så jag flyttade den till en skuggigare plats. Iår har den kommit upp, verkar stark och frodig. Så jag rekommenderar också ett lite skuggigare läge.
Hälsn Tepa
zaaritha
03-05-2008, 21:36
Satte ett löjtnantshjärta i halvskugga för 3 år se´n.
Tyvärr tar den sej inte, undrar vad jag gjorde för fel?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.