Full version: För tidigt ?
evni
Hej !
I dag har jag flyttat ut alla pelargoner från växthuset. Tror ni att det är för tidigt eller ?
Jag får ju ha koll på graderna vad det ska bli på nätterna nu framöver och sen så står dom ganska kompakt så länge och då är det ju lättare att täcka med täckväv om det skulle bli frysgrader.
Har Ni planterat något i Era växthus ännu(kallväxthus) ?
Vad har Ni där isf ?
/Eva
inglan
Hej!
Alla mina pelargoner står också ute sedan två veckor eller mer. Men jag håller lite koll på termometern på kvällen och ibland åker fiberduken på.
Jag har planterat ut tomater, melon och paprika i växthuset, men också där får man ju hålla koll. Men de sista veckorna har det varit flera värmegrader på nätterna så det ska nog gå bra, man har ju inte plats inne längre, och det blir ju ändå inte så ljust inne trots extraljus tycker jag. En del plantor ränner iväg om de inte får ordentligt med ljus, så då mår de bättre ute tror jag.

Hälsningar Inglan smile.gif
Evalina21
Hej!

Har också ett "kallväxthus" (första året med det, alldeles nytt (Euro-serre 12 kvm)där jag haft perlagoner och även tomatplantor under några veckor. Täcker dom varje kväll med några lager fiberduk som skydd för ev frost och kyla. Det har hittills gått bra utan tilläggsvärme, har annars en frostvakt på lut att montera in om det behövs.
Sista dagarna har jag även haft andra småplantor och även gurka och meloner i växthuset dagtid.

Bor i zon 2-3
/Eva

Gitte
Hej,

har också ett kallväxthus där jag låter några utvalda plantor övernatta. De som övernattar ute nu är timjan, dill, dragon, gräslök, strandkrassling, blomsterböna, dahlior, lobelia. Allt frösått.

Jag "dagvädrar" basilika, persilja och pelargoner. Har frösått pelargonen Black magic appleblossom som nu 10 cm höga. Tror att det går att låta pelargonerna stå kvar ute nu, men lite rädd för att de ska må dåligt...

hälsningar Gitte
odlar i zon 2
skogstroll
nu har jag gödslat i växthusbäddarna till tomaterna som jag tänker sätta ut iadg. jag har ju lite backup-plantor om de skulle deppa nu när det ska bli svalare i veckan... men jag bara måste köra igång smile.gif var kul att se att det är druvor på druvan (Marechal Foch), fikonträdet har kört igång hårt, ett lärkträd har kommit upp i dagens ljus och kastanjen också yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon