Överbölingen
Vilket äventyr jag fick på eftermiddagen.
Hade klippt sorkätna rosor mm och tränade agilityslalom med taxen. Tittar ner mot skogsbrynet och där lufsar en björn. Jagar nog sork ser jag på utfallen. Trots att jag band taxen och sprang in efter kikaren var han kvar när jag kom ut. Och taxen skällde för full hals. Hon vet inte att hon är liten. Ringde till grannen som också fick sig en titt.
Till slut fick han vittring av mig och smet ner på vårt hygge och försvann.
Pulsen är fortfarande hög.
Kameran var inte att tänka på på det avståndet.
Ursäkta om det är fel forum.
Wilmer
Å, så synd att det inte blev foto!
CillaM
Klart att du är ursäktad för att inga bilder blev men när adrenalinet pumpar så är det förståeligt smile.gif Vilken härlig upplevelse!
zaaritha
Björn! Waoow!
Var bor du?
Överbölingen
CITAT (zaaritha @ 03-05-2008, 22:28) *
Björn! Waoow!
Var bor du?

I Överböle, två mil från Hammarstrand vid Indalsälven. Det var nog en björn (bienn) jag såg i fjol också. När en älgkviga skenade ostanut i skogsbrynet och jag såg något mörkt skymta inne i slyet som kom några sekunder efter. Det mörka skymtade. Inte slyet slap.gif
Överbölingen
Har ni tänkt på hur farligt det är att använda "som". Syftfelen kommer som telefonförsäljare. Utan förvarning.
Sussie F-Flower
Oj, oj, oj vad spännande! Grattis! Inte alla som får uppleva under sitt hela liv...
Verkligen kul men visst är det lite "kymigt" också...?

Jag förstår precis vad du pratar om ang pulsen...

Jag hade en björn som sprang 3-5 meter framför bilen i ca 50-100 meter , för ca 8 år sedan, i Stöde.
Därefter vek den av och lufsade över två åkrar ner mot Ljungan.

Hela byn var engagerad. Min "granne-med-granne" var ute och gick, med rullator, på sin tomt, när björnen kom och lufsade över deras gård. Gissa om hon fick panik, stackar'n!

Jag tror jag hade "hög puls" i två veckor efteråt.... giggle.gif
Lady Hamilton
CITAT (zaaritha @ 03-05-2008, 22:28) *
Björn! Waoow!
Var bor du?

CITAT (Överbölingen @ 03-05-2008, 23:31) *
I Överböle, två mil från Hammarstrand vid Indalsälven. Det var nog en björn (bienn) jag såg i fjol också. När en älgkviga skenade ostanut i skogsbrynet och jag såg något mörkt skymta inne i slyet som kom några sekunder efter. Det mörka skymtade. Inte slyet slap.gif

sos.gif Åt vilket håll sprang den? (har kollat och det är bara 140,7 km mellan oss) Jag hoppas verkligen inte att den kommer åt mitt håll crying.gif vi har nämligen redan 2 björnar Och med alla kalhyggen här får det nog inte plats med fler........
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon