Full version: Pioner
floarea
Hej på er alla
Jag hade på min tomt tre rosa gammaldags pioner,men efter tillbygnad föra året, har en av dom strykit med och jag trodde alldrig att den kan komma upp igen..men nu i vår har det börjat komma ur den hårda och grova jorden, flera skott av pionen på flera platser så nu har jag många "sticklingar" att ta vara på, och då tänkte jag att det kan jag göra till hösten.
Min undran är,hur djup och bred kan jag gå och gräva upp de, för omplantering på en riktigt plats med bra jord,eftersom några av de ser riktig klena ut.
Och vad för typ av jord man ska ha. De andra två som jag har är väldigt gamla och de har varit här redan när vi flytade in för 15 år sedan.
tacksam för svar

joanna

Bassam
Hej:
Jag vill säga när du ska flytta pioner ska får en så stor rotklump som möjligt med. De flesta pioner vill ha näringsrik, lite tung jord. Gärna mullhaltig men helst inte åt det sura hållet. Näringsbrist kan orsaka intorkade knoppar och missfärgade blad.
Lycka till, H: Bassam
floarea
tack för tipset Bassam.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon